آفتاب

انتقاد یک مرجع تقلید از مختلط بودن دانشگاه‌های کشور

انتقاد یک مرجع تقلید از مختلط بودن دانشگاه‌های کشور

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: بزرگترین مشکل در دانشگاه‌ها اختلاط جنسیتی است و بهترین زمان اصلاح این امر در زمان جمهوری اسلامی است و مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار فرماندهان گردان‌های امام حسین‌(ع) در سراسر کشور با اشاره به آیات سوره فصلت اظهار کرد: صرف ایمان آوردن چنان‌که خداوند در سوره فصلت به آن یادآور شده است کفایت نمی‌کند، بلکه استقامت، پایداری و حراست از ارزش‌ها به آن معنا و مفهوم می‌بخشد.

وی درباره نقش و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مانند استخوان در بدن انسان است، چرا که تمام اصول بدن انسان را استخوان تشکیل می‌دهد؛ قوام جامعه نیز بر عهده امر به معروف و نهی از منکر است.

علوی‌گرگانی در ادامه خاطرنشان کرد: انسان همیشه بر اساس فطرت خویش طالب آزادی است و می‌خواهد در قید و بند چیزی نباشد و این همان هوای نفس است که در وجود انسان قرار داده شده است.

وی معصومین‌(ع) را مبرای از هوای نفس توصیف کرد و گفت: غیر از معصومین‌(ع) همه انسان‌ها، هوای نفس دارند و خداوند در مقام آفرینش در نهاد انسان قرار داده است و این نعمتی است برای انسان که خود را مورد سنجش قرار دهد.

این مرجع تقلید امر به معروف و نهی از منکر را سبب پاکی جامعه برشمرد و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دستگاه نگهدارنده خداوند در مقابل هوای نفس است، زیرا جامعه منافع عامه مردم است و باید پاک باشد و راه آن استفاده از امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، علوی‌گرگانی ضمن انتقاد از مختلط بودن دانشگاه‌های کشور یادآور شد: بزرگترین مشکل در دانشگاه‌ها اختلاط جنسیتی است و بهترین زمان اصلاح این امر در زمان جمهوری اسلامی است و مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را به عمل جراحی همراه با درد توصیف کرد که در نهایت برای انسان بهبودی کامل به همراه دارد و گفت: در امر به معروف و نهی از منکر افراد باید با زبان شیرین و مودبانه و با اخلاق خوب افراد را از کار زشت بازدارند و از طرفی تعلیم خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی و امر به معروف به صورت گروهی و دسته‌جمعی از ضروریات این فریضه الهی است.

انتهای پیام

کد N288179

وبگردی