آفتاب
معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهور:

مقاوم‌سازی اقتصاد کشور از روستاها شروع می‌شود

مقاوم‌سازی اقتصاد کشور از روستاها شروع می‌شود

معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که روستاها قلب اقتصاد کشور هستند، گفت: اگر به روستاها با نگاه محرومیت و محرومیت‌زدایی نگاه نکنیم خواهیم دید که روستاها مرکز اقتصاد مقاومتی هستند در صورتی که مزیت‌ها، امکانات و توانایی‌های روستاها را درست سنجش کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهور در گردهمایی مدیران کل دفاتر امور روستایی استانداری‌های سراسر کشور با اشاره به این‌که طی دو سه دهه گذشته تصور این بوده است که روستاها مظلوم واقع شده‌اند و نیازمند حمایت ویژه هستند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس و دولت تلاش زیادی کردند تا معاونت توسعه روستایی شکل بگیرد و امروز به جایی رسیدیم که باید با توجه به شرایط اقتصادی کشور فعالیت‌هایمان در این معاونت را دو چندان کنیم.

وی با اشاره به این‌که روستاها در نقاط مختلف کشور با منابع بسیار غنی از آب و امکانات هستند و سرمنشاء فعالیت‌های اقتصادی بسیار گسترده می‌باشند، تصریح کرد: چرا باید بگوییم روستاها مناطق محروم هستند؟ و این‌که روستاها به لحاظ جغرافیایی و شرایط موجود جمعیت کمتری دارند به معنای محرومیت آنها نیست.

معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که در دولت می‌خواهیم ادبیات مناطق محروم را تغییر بدهیم و تبدیل به ادبیات توسعه کنیم، خاطرنشان کرد: قصد دولت آن است که روستاها توسعه یابند تا آنگونه که باید نقش خود را در اقتصاد مقاومتی ایفا کنند و استانداری‌ها و بخش‌ها باید تمام فکر و مدیریت خود را متمرکز بر مزیت‌های نسبی روستاها و باور کردن آن مزیت‌ها کنند تا روستاییان به جای آنکه مهاجرت کنند مهاجرپذیر باشند.

ویسه با بیان این‌که اشتغال می‌تواند منشاء زندگی باشد، گفت: سرمایه‌گذاری هم می‌تواند منشا اشتغال باشد پس باید به فکر توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در روستاها باشیم.

وی با بیان این‌که آقای رضوی به عنوان معاون توسعه روستایی معاون اول رییس‌جمهور انتخاب شده است که فردی آگاه به وضعیت روستا، مساله توسعه و اقتصاد است، گفت: ان‌شاءالله با استفاده از تجربیات گران‌بهای ایشان شاهد تحرک‌های جدیدی در معاونت توسعه روستایی باشیم.

معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: باید بپذیریم کمک به روستایی‌ها از طریق برگزاری جلسات در استان‌ها و تهران امکان‌پذیر نیست و باید در محل روستاها با برگزاری جلسات به روستاییان کمک کنیم و تصمیماتی را بگیریم که برای رشد و توسعه روستاها مفید هستند.

ویسه تاکید کرد: ایجاد هرگونه مانع برای روستاها به جای آنکه کار آنها را تسهیل کند باعث می‌شود که کارشان معطل بماند و باعث ضرر به توسعه روستاها می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دولت تصمیم دارد از توسعه روستاها حمایت کند، خاطرنشان کرد: در همین جلسه اعلام می‌کنم هرگونه درخواستی که از دولت داشته باشید با آغوش باز پذیراست، اما پیشنهادات و طرح‌های شما باید کارشناسی باشد پس در هر زمینه طرح‌های شما در چارچوب توسعه اقتصادی روستا باشد دولت با آغوش باز درخواست شما را خواهد پذیرفت و در اولویت قرار می‌دهد.

معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهور اظهار کرد: اگر تامین اعتبار و پول و ایجاد جاده‌ها برای روستا منجر به مهاجرت بیشتر روستا شود ارزشی ندارد و تنها منابع را از بین می‌برد، پس باید کارهایمان اقتصادی باشد و هزینه‌ها در روستا منجر به ارزش افزوده، تولید، ایجاد اشتغال و حرکت و تحول در روستاها شود پس پیشنهاد من این است که در روستاها به جای آنکه به زیرساخت‌ها فکر کنیم به رشد، کیفیت، تولید، سرمایه‌گذاری برای تولید و ارزش افزوده فکر کنیم چون اگر روستاییان درآمد و شغل داشته باشند خودشان می‌توانند برای روستای خود مسجد، مدرسه و ... بسازند.

ویسه در پایان تاکید کرد:‌ اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی اقتصاد کشور و از نظر دولت مقاوم‌سازی اقتصاد کشور از روستاها شروع می‌شود.

انتهای پیام

کد N288148

وبگردی