آفتاب

مخالفان سوری خواهان دریافت سامانه‌های ضد هوایی از فرانسه شدند

مخالفان سوری خواهان دریافت سامانه‌های ضد هوایی از فرانسه شدند

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در دیدار با رئیس جمهور فرانسه، خواستار دریافت سامانه‌های ضد هوایی برای رویارویی با جنگنده‌های سوری شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه العربیه، احمد جربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه که هفته گذشته به منظور مجهز کردن مخالفان سوری به سلاح‌های پیشرفته به آمریکا رفته و تسلیحاتی دریافت کرده بود، این بار در دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه خواهان دریافت سلاح‌های ضد هوایی شد.

وی گفت: ما خواستار دریافت انواع سلاح‌های پیشرفته از جمله سلاح‌های ضد تانک و ضدهوایی‌ها هستیم، مقادیری سلاح ضد تانک به دست ما رسیده است اما این مقدار برای مقابله با نیروهای اسد کافی نیست و مهم‌تر از آن مخالفان به موشک‌های زمین به هوا برای رویارویی با جنگنده‌های سوری نیز نیاز دارند.

وی در دیدار با بارک اوباما، از واشنگتن خواست تا نیروهای وابسته به ائتلاف مخالفان سوریه را به سلاح‌های "پیشرفته" مجهز کند. با علم بر اینکه غرب تا کنون مخالفان را با "سلاح‌های غیر کشنده" حمایت کرده است.

جربا در ادامه مدعی شد: جنگجویان میانه‌رو مخالفان سوری تنها با نظام بشار اسد در جنگ نیستند بلکه آن‌ها علاوه بر بشار اسد، از یک سو با شبه نظامیان هم پیمان وی از جمله نیروهای حزب الله لبنان و شبه نظامیان شیعه عراقی می‌جنگند و از سوی دیگر با مخالفان تندرو وابسته به القاعده درگیر هستند.

وی در ادامه خطاب به دوستان غربیش هشدار داد: اگر ما را یاری ندهید دشمنان ما بر سوریه مسلط می‌شوند و علاوه بر اینکه امنیت و ثبات منطقه و کشورهای همسایه را به خطر می‌اندازند منافع اروپا و آمریکا را نیز تهدید می‌کنند.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه تصریح کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده تا تصمیماتی قطعی اتخاذ کنیم که به ما اجازه‌ دهد در کارزار سیاسی علیه دولت اسد پیروز شویم.

وی تاکید کرد: از همان ابتدا بشار اسد تنها به یک راه حل معتقد بوده و آن هم راه حل نظامی است، پس دوستان ما نیز باید با اعطای کمک‌های نظامی مخالفان را در پیروزی علیه بشار اسد کمک کنند تا از این طریق وی مجبور به مذاکرات سیاسی واقعی شود و کنار برود.

بحران سوریه یکی از پیچیده ترین بحران‌های ده‌های اخیر محسوب می‌شود و بنا به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در طول 3 سال درگیری در این کشور تاکنون بیش از 150 هزار تن کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N288019

وبگردی