آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

وزارت کشاورزی به ساختمان شیشه‌ای نمی‌رود/ خرید ساختمان جدید در همسایگی وزارت نفت

وزارت کشاورزی به ساختمان شیشه‌ای نمی‌رود/ خرید ساختمان جدید در همسایگی وزارت نفت

با توجه به بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برای بازگشت به ساختمان شیشه‌ای بلوار کشاورز، تصمیم‌گیری‌های جدید مبنی بر انتقال این وزارتخانه به ساختمان‌های نیمه‌کاره جنب وزارت نفت کنونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که ساختمان شیشه‌ای وزارت جهاد کشاورزی با بیش از 50 سال سابقه در دولت گذشته بدون پرداخت پول به قوه قضاییه واگذار شد، در دولت جدید مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دیگر اعضای دولت تلاش کردند با متقاعد کردن قوه قضاییه، براساس منعقد شده با وزارت جهاد کشاورزی وقت، بتوانند این ساختمان را بازپس بگیرند تا شاید ساختمان شیشه‌ای بلوار کشاورز بار دیگر نماد وزارت جهاد کشاورزی باقی بماند.

اما یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی به خبرنگار ایسنا گفت:‌ دیگر عزم جدی برای باز پس‌گیری این ساختمان وجود ندارد و مدیران ارشد این وزارتخانه بیشتر به دنبال تامین اعتبار برای خرید سه ساختمان نیمه کاره جنب ساختمان کنونی وزارت کشاورزی واقع در خیابان طالقانی هستند.

به گفته وی تامین اعتبار برای خرید این ساختمان‌های نیمه کاره از طریق فروش ساختمان‌های کنونی وزارت جهاد کشاورزی که پیش ازاین مجوز آن از سوی دولت صادر شده بود و همچنین از طریق دریافت بهای ساختمان شیشه‌ای از قوه قضاییه است.

گرچه ساختمان شیشه‌ای وزارت جهاد کشاورزی واقع در بلوار کشاورز به عنوان نماد بخش کشاورزی در داخل و خارج از کشور شناخته می‌شود و حتی مسئولان فائو نیز در زمان سفر به ایران در دوره دولت دهم این ساختمان را نماد افتخار بخش کشاورزی ایران عنوان کردند اما با توجه به روند پیش رو به نظر می‌رسد کشاورزان و جامعه کشاورزی با ساختمان سابق خود خداحافظی کنند.

ساختمان شیشه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در اردیبهشت 90 طی قراردادی و بدون پرداخت ثمن معامله به قوه‌قضاییه واگذار شد اما علیرغم اینکه با توجه به پایان مهلت قوه قضاییه برای پرداخت بهای این ساختمان این مبایعه‌نامه باطل شده است، گویا مدیران این وزارت جهاد کشاورزی هم نمی‌خواهند به ساختمانشان بازگردند.

انتهای پیام

کد N287951

وبگردی