آفتاب

کره شمالی ادعای رژیم صهیونیستی درباره همکاری هسته ای پیونگ یانگ با تهران را تکذیب کرد

کره شمالی ادعای رژیم صهیونیستی درباره همکاری هسته ای پیونگ یانگ با تهران را تکذیب کرد

تهران- ایرنا- شبکه خبری ˈروسیا الیومˈ در گزارشی اعلام کرد: یک مقام وزارت خارجه کره شمالی ادعای رژیم صهیونیستی درباره همکاری پیونگ یانگ با تهران در زمینه برنامه هسته ای ایران را تکذیب کرد.

به گزارش روز یکشنبه ˈروسیا الیومˈ، این مقام کره شمالی با انتقاد از ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وی را متهم کرد که بدون هیچ پایه و اساسی، درصدد دامن زدن به شایعه درباره همکاری پیونگ یانگ و تهران در زمینه برنامه هسته ای است.

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در سفر اخیرش به ژاپن با تکرار دورغپردازی های خود درقبال فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران ، باردیگر ادعا کرد که کره شمالی و ایران در بخش برنامه های هسته ای با یکدیگر همکاری دارند.

به گفته این مقام کره ای، رژیم صهیونیستی به هر بهانه ای تلاش می کند افکار جامعه بین المللی در محکومیت شهرک سازی های این رژیم اشغالگر و همچنین نقش سیاست های تل آویو در شکست مذاکرات سازش را منحرف کند.

وی افزود: وزارت خارجه کره شمالی معتقد است که رژیم اسراییل به جای کمک بی قید و شرط به برقراری صلح در خاورمیانه و تبدیل این آن به منطقه ای عاری از سلاح هسته ای، به اجرای سیاست های توسعه طلبانه و مغایر قوانین بین المللی اش ادامه می دهد.

مترجمام** 1453**5981
کد N287938

وبگردی