آفتاب
معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب:

هدف دشمنان، فرمانروایی بر سرنوشت کشورهای اسلامی است

هدف دشمنان، فرمانروایی بر سرنوشت کشورهای اسلامی است

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان اسلام و استکبار جهانی در شرایط کنونی و با توجه به نقشه‌ها و طرح‌های خود سعی در ایجاد تفرقه و فتنه‌انگیزی و برافروختن آتش جنگ طایفه‌ای بین مسلمانان دارند.

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان اسلام و استکبار جهانی در شرایط کنونی و با توجه به نقشه‌ها و طرح‌های خود سعی در ایجاد تفرقه و فتنه‌انگیزی و برافروختن آتش جنگ طایفه‌ای بین مسلمانان دارند.

وی افزود: هدف آن‌ها از این فتنه‌انگیزی چیزی جز غارت ثروت و منابع کشورهای اسلامی و فرمانروایی بر سرنوشت آنان نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تبرائیان که به نمایندگی از آیت‌الله اراکی برای شرکت در اجلاس بین المللی "آزادی مسجدالاقصی و دفاع از مظلوم" در مالزی به سر می‌برد، تصریح کرد: غرب و آمریکا برای مقابله با وحدت امت از افراد ساده اندیشی که دچار فقر فکری و جهل هستند استفاده می‌کند و اهانت به شخصیت والای رسول الله (ص)، توهین به مقدسات اسلامی و ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت با استفاده از این افراد انجام می‌شود.

وی افزود: غرب می‌خواهد از این طریق ارزش‌های وحدت بخش پیشتازان تقریب در جهان اسلام از جمله مرحوم آیت الله بروجردی، شیخ شلتوت مصری و بالاخره حضرت امام خمینی (ره) را در ایجاد اتحاد بین مسلمین و تقریب مذاهب ناکام سازد.

تبرائیان در ادامه گفت: مشکلات زیادی بر سر راه دستیابی به تقریب وجود دارد و این امر مهم اسلامی محقق نخواهد شد مگر آنکه علما و نخبگان جامعه اسلامی در این مسیر تلاش کنند و با هوشیار ساختن مردم و تبیین آثار وحدت و تقریب و انتقال این اندیشه به آحاد جامعه، زمینه تقریب و وحدت را در چنین شرایط حساسی فراهم کنند.

معاون بین‌الملل مجمع گفت: البته بزرگان جهان اسلام تلاش زیادی برای ایجاد تفاهم بین شیعه و اهل سنت و خشکاندن ریشه‌های تعصب و افراط‌گری و اشاعه روحیه هم‌گرایی و ایجاد احترام و اعتماد متقابل انجام داده‌اند.

تبرائیان گفت: نقشه استکبار و اسلام هراسان کاشتن بذر فتنه و تفرقه در بین مسلمانان است تا از این طریق زمینه عدم ثبات را در کشورهای اسلامی فراهم کنند و بستر از بین بردن فرهنگ و تاریخ اسلامی را ایجاد نمایند.

وی با تاکید بر این‌که تقریب به معنای یکی شدن نیست و تبلیغات سوء باعث از هم گسیختگی امت اسلامی شده است، گفت: اختلافات مسلمانان صرفا ناشی از اجتهاد است، لذا نباید به آن دامن زد و باید سعی در فرونشاندن آتش فتنه انگیزان کرد.

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنان خود همچنین پیشنهاد تشکیل اتحادیه علمای مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی و قدس شریف و همچنین تاسیس جماعت تقریب مذاهب اسلامی در مالزی توسط علما و نخبگان را ارایه کرد که با استقبال شرکت کنندگان در این اجلاس مواجه شد.

اجلاس بین المللی "آزادی مسجدالاقصی و دفاع از مظلوم" که با حضور اندیشمندان، علما و نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان اسلام از جمله ایران، اندونزی، مصر، سوریه و قطر در کوالالامپور درحال برگزاری است، فردا به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

کد N287831

وبگردی