آفتاب
با تغییر موضع سعد الحریری؛

شانس میشل عون برای ریاست جمهوری لبنان بسیار بالاست

شانس میشل عون برای ریاست جمهوری لبنان بسیار بالاست

یک روزنامه کویتی امروز در گزارشی اعلام کرد: در آستانه پایان دوران ریاست جمهوری میشل سلیمان و احتمال نزدیک شدن دیدگاه ایران و عربستان در موضوع لبنان، شانس میشل عون برای تکیه زدن به جایگاه ریاست جمهوری بسیار بالا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه کویتی الجریده امروز در گزارشی از شانس بالای "میشل عون" رئیس جریان ملی آزاد برای احراز مقام ریاست جمهوری خبر داده است.

در این گزارش با اشاره به پایان دوران ریاست جمهوری "میشل سلیمان" طی روزهای آتی، آمده است: با افزایش احتمال نزدیک شدن مواضع ایران و عربستان در موضوع تحولات لبنان، شانس میشل عون برای تکیه زدن به جایگاه ریاست جمهوری بسیار بالا رفته است.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: از طرفی به نظر می رسد جریان المستقبل بزرگترین جریان عضو ائتلاف 14 مارس (همپیمانان سعد الحریری) طی روزهای اخیر قرار گرفتن میشل عون در جایگاه ریاست جمهوری را مسئله ای قابل تحقق می دانند.

برخی منابع موثق نیز با اشاره به دیدار "سعد الحریری" رئیس جریان المستقبل و "سمیر جعجع" رئیس حزب القوات، اعلام کردند: حریری در این دیدار به جعجع درباره احتمال ریاست جمهوری میشل عون به صورت جدی سخن گفته است.

منابع سیاسی اعلام کردند: موضع حریری در حمایت از نامزدی میشل عون هنوز به طور کامل نهایی نشده و طی دو سه روز آینده نهایی می شود.

از سوی دیگر، با توجه به حمایت ضمنی جریان 8 مارس (همپیمانان حزب الله) از میشل عون وی در صورت جلب حمایت جریان المستقبل، مشکل خاصی برای انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور جدید لبنان ندارد.

کد N287791

وبگردی