آفتاب

فلاحی: تمدید وام‌ها و تسهیلات روستایی ضروری است

فلاحی: تمدید وام‌ها و تسهیلات روستایی ضروری است

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خواست تا خطوط قرمز ملت ایران را مورد مذاکره قرار ندهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عباس فلاحی باباجان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس اظهار کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای اجازه یافته با تدابیر رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران در خصوص ابهامی که نظام منفعت‌طلب استکبار در خصوص فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای به وجود آورده مذاکرات روشنگرایانه‌ای با آنها داشته باشد.

وی افزود: ظاهرا طمع‌ورزی غربی‌ها که به وسعت تاریخ تکرار شده پایانی ندارد لذا ملت شریف ایران توقع دارند خطوط قرمزشان که با رنگ خون آنها آغشته است و برای حفظ امنیت موجه سرزمین‌شان ضروری است، مورد مذاکره قرار نگیرد.

فلاحی با اشاره به سرمای فروردین ماه و خسارات وارده به کشاورزان و باغداران اهر و هریس، یادآور شد: سرمای جانسوز داشته و نداشته کشاورزان و باغداران منطقه را نابود کرده به صورتی که از سرزمینی به وسعت ارسباران هیچ امکاناتی نمانده و کیلویی میوه برای استفاده‌شان نیز باقی نمانده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: مردم صبور ما چشم به راه توجه دولت عدالت محوری هستند که ان‌شاءالله به دلسوزی مدیرانش اعتماد دارند اما امروز نیازمند تدبیر آنها هستند. لذا تمدید وام‌ها و تسهیلات روستایی و استمهال آن و همچنین اعزام کارشناسان برای برآورد خسارات اولیه ضروری است.

وی یادآور شد: تنها امید جوانان بیکار منطقه ما و تنها منبع درآمد آنان برای گذران زندگی سختشان مدیریت سریع و جهادگونه مسئولان دولتی است.

نماینده مردم اهر و هریس ضمن تقدیر از بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه جاده اهر و تبریز خواستار تسریع در اتمام این پروژه در سال جاری شد.

فلاحی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به قول خود عمل کند و نسبت به پرداخت طلب بازنشستگان فرهنگی و همچنین اصلاح دریافتی بیمه آموزش یاران انتقالی توجه ویژه داشته باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: کارگران مخابرات روستایی تقاضا دارند وزیر ارتباطات حق مسلم آنها را مورد پیگیری قرار داده و تضمین کند تا حق و حقوقی از آنها ضایع نشود. همچنین بازرسان وزارت صنعت چشم‌ به راه احیای حقوق خود بوده و از مدیران دولت تدبیر و امید توقع دادرسی دارند.

وی از وزیر صنعت نیز خواست تا جلوی تصاحب معادن ارسباران و ثبت آنها به نام اقوام و فامیل را بگیرد.

فلاحی خرید به موقع گندم و تولیدات کشاورزی منطقه و همچنین توجه به پروژه‌های ورزشی نیمه کاره حوزه انتخابیه خود را از جمله مطالبات مردم منطقه از وزرای جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان عنوان کرد.

نماینده مردم اهر و هریس از وزیر کشور نیز خواست تا از شهرداران منطقه اهر و هریس حمایت کند و طلب آنان در صدور پروانه بدون اخذ بهاء در جریان زلزله تاسف‌بار ارسباران را پرداخت کند.

وی عمل به قرارداد مربوط به نیروگاه سکیل ترکیبی هریس و شروع به ساخت آن و همچنین تامین آب شرب روستاییان بدون آب منطقه را از جمله مطالبات مردم منطقه از وزیر نیرو عنوان کرد.

فلاحی باباجان خواستار احداث بیمارستان و بازسازی بیمارستان ویران شده هریس شد و گفت که در حال حاضر خدمات دهی به بیماران در یک مدرسه انجام می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در پایان خطاب به رئیس جمهور و مدیران منابع طبیعی و محیط زیست گفت: نگذارید جنگل‌های ارسباران نابود شود و برای جلب رضایت چند سهام‌دار امید مردم منطقه ارسباران به ناامیدی مبدل شود.

انتهای پیام

کد N287734

وبگردی