آفتاب

تیم منتخب دعوت نشدگان به جام جهانی را بشناسید

تیم منتخب دعوت نشدگان به جام جهانی را بشناسید

بازهم از سوی سرمربیان تیم‌های مختلف ملی، بازیکنانی برای حضور در جام جهانی دعوت نشده‌اند که در حقیقت با مشکل مصدومیت نیز مواجه نبوده‌اند.

فیفا دی: بازهم از سوی سرمربیان تیم‌های مختلف ملی، بازیکنانی برای حضور در جام جهانی دعوت نشده‌اند که در حقیقت با مشکل مصدومیت نیز مواجه نبوده‌اند. در این یادداشت به معرفی تیمی از این بازیکنان خواهیم پرداخت که از لحاظ تئوری می‌توانستند در این رقابت‌ها حضور داشته باشند.
1- دیگو لوپز – اسپانیا

در این فصل دیگو لوپز در رئال مادرید و در رقابت‌های لالیگا بر ایکر کاسیاس ترجیح داده شد، اما چنین اتفاقی در تیم ملی اسپانیا بر وی رخ نداد و او با وجود مصدومیت ویکتور والدز، حتی به عنوان دروازه بان سوم نیز به این رقابت‌ها دعوت نشد و به جای آنها از سوی کادر فنی این تیم رینا و داوید دخه آ برای جام جهانی برزیل فراخوانده شدند.
2- رافینیا – برزیل

رافینیا برای آخرین بازی دوستانه تیم ملی برزیل به تیم ملی این کشور پس از مدت‌ها دعوت شده بود، اما این مدافع بایرن مونیخ در لیست نهایی برزیل برای جام جهانی جایی نداشت. این اتفاق می‌تواند برای این مدافع کناری تلخ باشد، چون او نمی تواند در جام جهانی که کشورش میزبان آن است حضورداشته باشد.
3- آروالو آربلوئا – اسپانیا

آربلوئا مدت‌ها مصدوم بود و نتوانست برای تیم باشگاهی خود رئال مادرید به میدان برود. اما او در هفته‌های اخیر سلامتی خود را بازیافته بود و توانسته بود در چند بازی نیز برای تیم خود به میدان برود، اما با این حال به تیم ملی اسپانیا دعوت نشد. در رقابت‌های جام جهانی گذشته، او به عنوان بازیکن ثابت به میدان می‌رفت.
4- اریک آبیدال – فرانسه

اریک آبیدال فرانسوی، فصل گذشته از بارسلونا به موناکو پیوست و در تیم جدیدش به عنوان بازیکن اصلی بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت. با این وجود این بازیکن با تجربه برای جام جهانی توسط کادر تیم‌ملی فرانسه دعوت نشد. 67 بازی ملی در کارنامه این مدافع فرانسوی دیده می‌شود.
5- اشلی کول – انگلستان

اشلی کول به صورت شگفت‌آوری به تیم ملی انگلیس دعوت نشد و روی هاجسون برای دفاع سمت چپ تیم خود در جام جهانی از حضور کول چشم پوشی کرد. این مدافع 34 ساله که در این فصل از بازیکنان ثابت چلسی به حساب می‌آمد، بعد از دعوت نشدن به تیم ملی برای همیشه از فوتبال ملی کناره گیری کرد.
6- کاکا – برزیل

کاکا در تابستان گذشته از رئال مادرید به میلان پیوست تا بتواند در سال جام جهانی بازی‌های بیشتری برای تیم خود انجام دهد و از شانس بیشتری برای حضور در این رقابت‌ها برخوردار شود. با این وجود اسکولاری از حضور او در تیم خود صرف نظر کرد و بازیکنان جوان تر را به او ترجیح داد.
7- روبینیو – برزیل

روبینیو که در این فصل برای ادامه فوتبال خود به برزیل بازگشته بود، همانند کاکا امید زیادی برای حضور در جام جهانی در کشور زادگاهش داشت که از حضور او در این رقابت‌ها نیز صرف نظر شد. از او همانند کاکا برای انجام دیدار دوستانه مقابل انگلستان دعوت شده بود، اما این بازی برای جام جهانی کافی نبود.
8- ایسکو – اسپانیا

به دلیل وجود رقابت زیاد در بین هافبک‌ها در تیم ملی اسپانیا، ایسکو ستاره جوان مادریدی نتوانست به کادر تیم ملی اسپانیا برای جام جهانی راه یابد. ایسکو که تابستان گذشته از مالاگا به رئال مادرید آمده است، آینده روشنی پیش روی خود دارد و به طور یقین در آینده از بازیکنان اصلی این تیم به حساب خواهد آمد.
9 – سمیر نصری – فرانسه

شاید بزرگترین شگفتی در بین دعوت نشدگان به جام جهانی سمیر نصری باشد. با وجود عملکرد بسیار خوب این بازیکن فرانسوی در منچسترسیتی او به تیم ملی فرانسه دعوت نشد، در هفته گذشته او موفق به ثمر رساندن گل قهرمانی تیمش در رقابت‌های لیگ جزیره شده بود.
10- فرانچسکو توتی – ایتالیا

توتی برای آخرین بار در سال 2006 برای تیم ملی ایتالیا به میدان رفته بود و امید داشت با توجه به فصل خوبی که در باشگاه خود رم، پشت سر گذاشته بود بار دیگر به تیم ملی دعوت شود. اما چزاره پراندلی سرمربی این تیم پیش از این گفته بود که توتی در برنامه‌های او در جام جهانی هیچ جایی ندارد.
11- کارلوس توز – آرژانتین

دعوت نشدن کارلوس توز همانند سمیر نصری با پرسش‌های فراوانی به همراه بود و به نوعی شگفتی بزرگی به حساب می‌آمد.کارلوس توز که در یوونتوس بازی‌های بسیار خوبی انجام داده بود و به قهرمانی سری آ نیز رسیده بود، می‌بایست جام جهانی را از خانه تماشا کند و به جای او فرانکو دی سانتو از تیم وردربرمن به تیم ملی آرژانتین دعوت شد که در این فصل تنها چهار گل به ثمر رسانده است.
کد N287655

وبگردی