آفتاب

خبر اعدام معشوقه سابق کیم جونگ اون ساختگی بود

خبر اعدام معشوقه سابق کیم جونگ اون ساختگی بود

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با اشاره به برنامه‌ای از تلویزیون کره شمالی گفت، گزارش‌ها درباره اعدام معشوقه سابق رهبر پیونگ یانگ که اوت سال گذشته میلادی در رسانه‌های غربی منتشر شد، ساختگی و دروغ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، یک ماه پس از انتشار گزارش‌های مربوط به اعدام هیون سونگ وول، معشوقه سابق کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تلویزیون مرکزی کره مراسم جشن اختصاص یافته به هنرمندان و فرهنگیان را نشان داد. این فیلم به طور واضح هیون سونگ وول، سولیست ارکستر مشهور کره شمالی را با یونیفورم نظامی نشان داد.

رویت وی چند ماه پس از گمانه زنی‌ها درباره زنده بودن یا نبودن وی صورت گرفت.

رسانه‌های کره جنوبی و ژاپن سال گذشته میلادی گزارش دادند که هیون سونگ وول به اتهامات نقض قوانین کره شمالی بازداشت شده است. این رسانه‌ها هم‌چنین گزارش کردند هنرمندان دیگر این ارکستر و همچنین نوازندگان و رقصندگان گروه "وانگجائسان" به همراه وی بازداشت شدند. ادعا شده که آن‌ها به ساخت فیلم‌های پورنو متهم شده‌اند که احتمالا در بازار چین نیز به فروش رسیده‌اند. به علاوه گزارش شده که برخی از آن‌ها کپی‌های انجیل را با خود به همراه داشتند که شدیدا در کره شمالی ممنوع است.

گزارش شده بود که این زندانیان 20 اوت سال 2013 میلادی در حضور دیگر اعضای این گروه موزیکال تیرباران شده‌اند.

همچنین اشاره شده بود که خانواده‌های این افراد اعدام شده به زندان و یا اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده شده‌اند.

شایعات درباره روابط عاشقانه میان کیم جونگ اون و هیون سونگ وول مدت‌ها سرتیتر اخبار بود. براساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی کیم جونگ اون اوایل سال 2000 میلادی با این خواننده آشنا شده بود. با این حال رابطه عاشقانه آن‌ها با اصرار کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی پایان یافت و وی به عقد یکی از محافظان شخصی کیم جونگ ایل درآمد.

بسیاری از رسانه‌ها نوشته بودند که روابط عاشقانه میان کیم جونگ اون و هیون سونگ وول پس از ازدواجش نیز ادامه داشته است.

انتهای پیام

کد N287574

وبگردی