آفتاب

روسیه درخواست اوکراین را برای همکاری‌های مرزی بررسی می‌کند

روسیه درخواست اوکراین را برای همکاری‌های مرزی بررسی می‌کند

به دنبال درخواست اوکراین از روسیه برای همکاری در ایجاد ثبات در نواحی مرزی دو کشور، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، "گریگوری کاراسین"، معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص عنوان کرد: ما روابط کاری نزدیکی با همکاران اوکراینی خود داریم و اگر چنین درخواستی جدی باشد، ما نیز متعاقبا اقداماتی اتخاذ خواهیم کرد.

پیش از این وزارت خارجه اوکراین از مسکو درخواست کرده بود تا اقدامات مشترکی برای ایجاد ثبات در نواحی مرزی بین دو کشور اتخاذ کنند.

در همین راستا وزارت خارجه اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: از طرف روس خواسته شده است تا فورا اقداماتی مشترک در مرز مشترک دو کشور اتخاذ شود و عدم پاسخ روسیه به نوعی نقض تعهداتی است که در توافقات دو جانبه ذکر شده است.

براساس پیشنهاد سازمان امنیت و همکاری اروپا، کی‌یف برای حل بحران اوکراین یک مذاکرات ملی برگزار کرده است.

اولین دور مذاکرات اتحاد ملی اوکراین روز چهارشنبه و با حضور نخست وزیر، رئیس جمهور موقت و برخی کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور برگزار شد.

این در حالی است که مقامات کی‌یف در حال اجرای یک عملیات ویژه در شرق اوکراین هستند تا جنبشهای اعتراضی و جدایی طلبانه را سرکوب کنند.

انتهای پیام

کد N287323

وبگردی