آفتاب

نیجریه و همسایگانش در نشست پاریس علیه بوکوحرام اعلان جنگ کردند

نیجریه و همسایگانش در نشست پاریس علیه بوکوحرام اعلان جنگ کردند

نیجریه و همسایگانش متعهد شدند تا با همراهی یکدیگر علیه شبه‌نظامیان گروه بوکوحرام که ربایندگان 270 دختر محصل هستند، بجنگند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، "پائول بیا"، رئیس‌جمهوری کامرون این همکاری دولت نیجریه و همسایگانش علیه بوکوحرام را "اعلان جنگ" علیه این گروه شبه‌نظامی دانست.

"گودلاک جاناتان"، رئیس‌جمهوری نیجریه در جریان دیدار با همتایان خود از بنین، جمهوری چاد، کامرون و نیجر در پاریس تلاش برنامه‌ریزی شده برای مقابله با این سازمان را که مقصر کشته شدن 2000 تن در سال جاری میلادی و ربوده شدن بیش از 200 دختر محصل است، مورد تایید قرار داد.

درست چند ساعت پس از این نشست، این گروه شبه‌نظامی یک حمله شدید دیگر را در کامرون انجام داد که طی آن یک کارگر چینی کشته و 10 تن دیگر ربوده شدند و این مساله تهدید منطقه‌ای از جانب این گروه شبه نظامی را با اهمیت‌تر از گذشته کرد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در جریان یک نشست نیم روزه غیرعلنی در پاریس گفت: ما شاهد آن بوده‌ایم که این سازمان چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. آن‌ها غیرنظامیان را تهدید می‌کنند، به مدارس یورش می‌برند و غیر نظامیان را در بسیاری از کشورها می‌ربایند. فرانسه نیز یکی از قربانیان این سازمان بوده است.

انتهای پیام

کد N286967

وبگردی