آفتاب

اخبار لغو سفر هاشمی پر از شایعه است

اخبار لغو سفر هاشمی پر از شایعه است

طي هفته‌هاي اخير سخنراني‌ها و همايش‌هاي زيادي با دلايلي مشابه دليلي كه براي سفر هاشمي‌رفسنجاني به اصفهان مطرح شده بود، لغو شد و به همين دليل بود كه لغو سفر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به اصفهان با چنين دليلي آنچنان دور از ذهن به نظر نمي‌رسيد.

بازهم شايعه‌سازي و فضاسازي عليه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني. سوژه اين‌بار سفر به اصفهان است و دعوتي كه گفته مي‌شد از سوي استاندار صورت نگرفته است. اما اصل ماجرا چيست؟

به نوشته اعتماد، نزديكان آيت‌الله مي‌گويند خود ايشان تمايلي به انجام اين سفر در تاريخ دعوت شده نداشته است و اعلام كرده تمايل دارد در تاريخ ياد‌شده در تهران بماند. اما تلاش‌هاي گسترده‌يي براي سوءاستفاده از اين سفر صورت گرفت تا نشان داده شود كه فضا براي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در شهرستان‌ها نيست.

نه خبري از تجمع و اعتراض‌هاي نيروهاي خودسر بود و نه عدم دعوت استاندار از آيت‌الله. روز گذشته خبري در رسانه‌ها منتشر شد در اين مورد كه حاشيه‌سازي‌هاي زيادي در مورد سفر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به اصفهان صورت گرفته و اين حاشيه‌سازي‌ها موجب عدم مساعدت مسوولان استان در مورد اين سفر و در نهايت لغو اين سفر شده است. اما بررسي «اعتماد» نشان مي‌دهد كه اين‌بار خبري از چنين حاشيه‌سازي‌هايي نبوده و عدم قبول دعوت از سوي خود رييس مجمع‌تشخيص مصلحت نظام صورت گرفته است.

طي هفته‌هاي اخير سخنراني‌ها و همايش‌هاي زيادي با دلايلي مشابه دليلي كه براي سفر هاشمي‌رفسنجاني به اصفهان مطرح شده بود، لغو شد و به همين دليل بود كه لغو سفر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به اصفهان با چنين دليلي آنچنان دور از ذهن به نظر نمي‌رسيد. با قدرت‌الله عليخاني، مشاور آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گفت‌وگويي در همين مورد كرديم تا مشخص شود كه سفر آيت‌الله هاشمي دقيقا به چه علت لغو شده است و فضاسازي‌ها با چه هدفي صورت گرفته است. عليخاني تاكيد مي‌كند كه لغو اين سفر با نظر خود آيت‌الله هاشمي صورت گرفته و هيچ گونه دلخوري در ميان نبوده است. متن اين گفت‌وگو را در ادامه مي‌خوانيد:

‌ درست است كه سفر آيت‌الله هاشمي به اصفهان لغو شده است؟

اصلا بنا نبوده است كه سفري صورت بگيرد.

‌ يعني اصلا دعوت نشده بود؟

چرا دعوتنامه براي سفر به اصفهان را ابتدا براي خود من فرستادند و خودم اين دعوتنامه را به شخص آيت‌الله هاشمي تحويل دادم اما حاج آقا اعلام كردند در تاريخي كه از ايشان دعوت شده است نمي‌توانند به اصفهان بروند و در آينده و در تاريخي كه خودشان تعيين مي‌كنند به اين شهر سفر خواهند كرد.

‌ اما اخباري كه در رسانه‌ها منتشر شده است بيانگر آن است كه دعوتي از سوي استانداري از آيت‌الله هاشمي صورت نگرفته است و به همين دليل اين سفر لغو شده است.

اين اخبار نادرست است. اصلا بحث استاندار در‌ميان نبود. تاريخي كه براي سفر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به اصفهان در دعوتنامه قيد شده بود تاريخ 12 خرداد بود اما حاج آقا اعلام كردند تاريخ در نظر گرفته شده نزديك سالگرد ارتحال حضرت امام است و تمايل دارند اين ايام را در تهران باشند و بعدا در فرصتي مناسب‌تر به اصفهان سفر كنند.

‌ در نتيجه موضوع عدم دعوت استاندار از آيت‌الله هاشمي صحت ندارد؟

ببينيد استاندار اصفهان در همين ايام دو بار با آيت‌الله هاشمي ديدار داشته‌اند كه يكي از اين ديدارها در ايام عيد بوده است. اين موضوعات نوعي شيطنت و فضاسازي عليه آيت‌الله هاشمي بوده است و از آنجايي كه من خود واسطه رساندن دعوتنامه‌ها به شخص آيت‌الله هاشمي بودم به خوبي در جريان هستم كه خود آيت‌الله تمايل داشتند در آن ايام در تهران بمانند.
کد N286903

وبگردی