آفتاب

تاکید دبیرکل سازمان ملل بر برگزاری مسالمت آمیز انتخابات ریاست جمهوری گینه بیسائو

تاکید دبیرکل سازمان ملل بر برگزاری مسالمت آمیز انتخابات ریاست جمهوری گینه بیسائو

نیویورک، ایرنا- دبیرکل سازمان ملل متحد در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گینه بیسائو، خواستار مشارکت فراگیر مردم و برگزاری یک انتخابات آرام در این کشور شد و تاکید کرد برگزاری این انتخابات گامی مهم به سوی ثبات در منطقه است.

به گزارش ایرنا، دفتر بان کی مون روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دبیرکل سازمان ملل از نزدیک تحولات مربوط به انتخابات در گینه بیسائو را دنبال کرده و عملکرد دو نامزد این انتخابات برای پیشبرد تبلیغات مسالمت آمیز انتخاباتی را ستود.

دبیرکل سازمان ملل برگزاری این انتخابات را که روز یکشنبه انجام می شود، گامی مهم به سوی ثبات در گینه بیسائو دانسته است.

دفتر دبیرکل سازمان ملل همچنین خبر داد که وی با دو نامزد این انتخابات تلفنی گفتگو کرده و خواستار برگزاری مسالمت آمیز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شده است.

رییس کمیسیون ملی انتخاباتی گینه بیسائو روز شنبه اعلام کرد، برگزاری دومین دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز یکشنبه « در شرایط بسیار خوبی سازماندهی شده است. »

اوگوستو مندز در کنفرانس خبری گفت : « ما شرایط بسیار خوبی برای برگزاری انتخابات داریم. همه تجهیزات در همه کمیسیون های منطقه ای قرار گرفته است. »

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیسائو، 3048 حوزه رأی گیری روز یکشنبه از ساعت هفت بامداد تا 18 به وقت محلی در کل کشور باز هستند.

245 ناظر هم اکنون در بیسائو هستند و استقرار آنها از روز جمعه آغاز شده است.

اروپام 2251 **1908 **1917
کد N286853

وبگردی