آفتاب

هشدار کی‌یف نسبت به احتمال محروم ماندن ساکنان شرق اوکراین از رای دادن

هشدار کی‌یف نسبت به احتمال محروم ماندن ساکنان شرق اوکراین از رای دادن

کمیسیون انتخابات اوکراین امروز (شنبه) هشدار داد: در صورتی که دولت کی‌یف در تامین امنیت در مناطق شرقی این کشور ناکام بماند، دو میلیون تن از سکنه این نواحی نمی‌توانند در انتخابات که قرار است 25 مه سال جاری میلادی برگزار شود، شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون انتخابات اوکراین اعلام کرد: امکان اینکه بتوان 25 مه سال جاری میلادی در مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک انتخابات ریاست جمهوری را سازماندهی کرد وجود ندارد چرا که شبه نظامیان حامی فدرالی شدن در این مناطق اعلام استقلال کرده و حاضر نیستند در این انتخابات شرکت کنند.

کمیسیون مذکور در بیانیه‌ای با اشاره به جدایی طلبان در این دو منطقه شرقی اوکراین ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم نمی‌توانیم تمهیدات لازم برای حضور سکنه این دو منطقه در شرق اوکراین را در انتخابات ریاست جمهوری انجام دهیم چرا که اقدامات غیرقانونی از جانب بخشها ناشناس در این دو منطقه در حال انجام است.

این کمیسیون با اشاره به مواردی از تهدید و ارعاب علیه مقام‌های انتخابات محلی اعلام کرد: تعدادی از حوزه‌های انتخاباتی در دو منطقه شرقی از امنیت نیز کافی برای برگزاری این انتخابات برگزار نیستند.

کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین همچنین پلیس محلی و نیروهای امنیتی را به خاطر ناکامی در انجام اقدامات مناسب در برقراری امنیت و صلح در این دو منطقه در شرق اوکراین مورد انتقاد قرار داد و از اولکساندر تورچینف، رئیس جمهوری موقت اوکراین خواست تا اقدامات لازم را برای تضمین امنیت در حوزه‌های رای گیری در روز انتخابات انجام دهد.

در مجموع 36 میلیون اوکراینی واجد شرایط شرکت در انتخابات مذکور هستند و این انتخابات از آنجا که برای برقراری صلح و امنیت در اوکراین اهمیت دارد، برای غرب نیز از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام

کد N286677

وبگردی