آفتاب
تحولات آمریکای لاتین/

آتش زدن خودروها در برزیل در آستانه جام جهانی/ توافق جدید کلمبیا و نیروهای فارک

آتش زدن خودروها در برزیل در آستانه جام جهانی/ توافق جدید کلمبیا و نیروهای فارک

آتش زدن خودروها در برزیل در آستانه جام جهانی فوتبال و توافق جدید دولت کلمبیا و نیروهای انقلابی فارک از جمله تحولات آمریکای لاتین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه از آتش زدن خودروها در برزیل در آستانه جام جهانی فوتبال در اعتراض به شرایط نابسامان اقتصادی در این کشور و درگیری معترضان با نیروهای امنیتی در نزدیکی فرودگاه شهر سائوپائولو خبر داد.

نیروهای پلیس برای سرکوب این تظاهرات که در پی تظاهرات پنجشنبه گذشته در شهرهای برازیلیا، ماناوس، پورتوآلگرو ، ریو دوژانیرو و سائوپائولو در اعتراض به هزینه‌ های بالای جام جهانی برگزار شد، از سلاح گیج‌ کننده استفاده کردند.

رسانه ها همچنین از توافق جدید بین دولت کلمبیا و نیروهای انقلابی فارک در نشستی در شهر هاوانا پایتخت کوبا به منظور پایان دادن به بیش از 50 سال درگیری و خشونت خبر دادند.

خوزه مانوئل سانتوس رئیس جمهوری کلمبیا نیز در واکنش به مذاکرات صلح دولت با فارک در هاوانا هدف دولت کلمبیا را از این توافق، ریشه کردن تخلفات در این کشور خواند.

فارک بزرگترین گروه شورشی کلمبیا است که از راه فروش و قاچاق مواد مخدر هزینه های درگ مسلحانه را تامین می کند. با وجودی که فارک از یک جنبش کاملا چریکی آغاز شد، در دهه 1980 میلادی این گروه به تجارت مواد مخدر روی آورد که منجر به جدایی رسمی از حزب کمونیست و تشکیل ساختار سیاسی به نام حزب کمونیست مخفی کلمبیایی شد.
 

کد N286471

وبگردی