آفتاب
جمشیدی:

حوزه علمیه خواهران به شجره طیبه و پرباری تبدیل شده است

حوزه علمیه خواهران به شجره طیبه و پرباری تبدیل شده است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با قدردانی از موسس حوزه علمیه خواهران گفت: حوزه علمیه خواهران امروز به شجره طیبه و پرباری تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران در اردوگاه نرجس خاتون قم با اشاره به وجود بیش از 400 واحد آموزشی حوزوی خواهران و ده‌ها هزار طلبه خواهر در حال تحصیل و فارغ التحصیل اظهار کرد: چندین هزار وبلاگ‌نویس و پژوهشگر و چندده‌هزار فارغ‌التحصیل و شاغل به تحصیل، حوزه‌های علمیه خواهران را به سپاهی در خدمت اسلام و تشیع بدل کرده است.

وی با بیان این‌که جایگاه آیت‌الله شرعی مغفول مانده است، اظهار کرد: کاری که آیت‌الله شرعی در طول 50 سال از عمر خود و دیگران در بخشی از عمر خود در جامعه الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران انجام دادند، امروز به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است که مصداق آیه مبارکه شجره طیبه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه کار آیت‌الله شرعی به ساخت و ساز محدود نبود، گفت: آیت‌الله شرعی بزرگ‌ترین مسائل این مجموعه‌های حوزوی را حل می‌کرد، اما به دنبال مطرح کردن خود نبود.

وی اضافه کرد: تلاش‌های آیت‌الله شرعی امروز به تاسیس ده‌ها جامعه الزهرا(س) در اندازه‌های کوچک‌تر در داخل و خارج از کشور منجر شده است که با الگوبرداری از این مجموعه از نظر نظام آموزشی، پژوهشی و مدیریتی نه تنها از سایر مجموعه‌ها عقب نیستند بلکه بر همگان پیشی گرفته‌اند.

جمشیدی آثار پژوهشی بانوان طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران را شاهدی بر این مدعا دانست و اظهار کرد: ما پیرو انبیا هستیم و چنان که انبیا در کار خود با کسی رقابت نمی‌کردند، ما نیز با کسی رقابت نمی‌کنیم، اما از این که واجد شاخص‌های علمی، آموزشی و پژوهشی هستیم کوتاه نمی‌آییم.

وی با اشاره به ارتقای شاخص‌های علمی در حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: در برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره برترین‌ها باید هر سال سطح داوری جشنواره را بالا ببریم و تلاش کنیم تا کمیت برگزیده‌ها نیز بیشتر شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران این جشنواره را زمینه‌ای برای ظرفیت‌شناسی طلاب برتر دانست و افزود: این طلاب ضمن رشد و عدم توقف، به حرکت بر اساس نیازهای امروز و دفاع از اسلام و تشیع بپردازند.

انتهای پیام

کد N286470

وبگردی