آفتاب
تحولات افغانستان/

واکنش کرزای به برگزاری دور دوم انتخابات/ حمله افراد مسلح به یک دیپلمات تاجیک

واکنش کرزای به برگزاری دور دوم انتخابات/ حمله افراد مسلح به یک دیپلمات تاجیک

حمله افراد مسلح به یک دیپلمات تاجیک و واکنش کرزای به آمادگی نامزدهای پیشتاز برای برگزاری دور دوم انتخابات از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، فرمانده پلیس استان قندوز از حمله افراد مسلح به غلام مصطفی محسنی سرکنسول تاجیکستان در ولایت قندوز واقع در شمال افغانستان و زخمی شدن وی و آغاز تحقیقات درباره شناسایی عاملان این حمله خبر داد و گفت هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را در این ولایت نامن برعهده نگرفته است.

خبر دیگر حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان ضمن استقبال از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، آمادگی عبدالله عبدالله و اشرف‌ غنی احمدزی را برای حضور در دور دوم انتخابات نشان دهنده تقویت دموکراسی و مردم‌ سالاری خواند.

کرزای همچنین خواستار خودداری تمام مسئولان دولتی و نیروهای امنیتی افغانستان از هرگونه مداخله در جریان انتخابات یا سوء استفاده از امکانات دولتی و همچنین مشارکت گسترده مردم در دور دوم انتخابات همانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری شد.

این اظهارات درحالیست که عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در نشست خبری در کابل رسیدگی به تمام شکایتهای انتخاباتی پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات را از جمله شروط خود برای حضور در دور دوم انتخابات اعلام کرده است.

وی ضمن رد گزارشها درباره تلاش برای ایجاد حکومت ائتلافی خواستار معرفی افرادی شد که در جریان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نقش داشته اند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستانبا اعلام آمادگی نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به طالبان درباره پیامدهای حملات بیشتر هشدار داد.

کد N286408

وبگردی