آفتاب

نماینده ارومیه در مجلس: تیم مذاکره کننده در وین 4 واقع بینانه عمل کرد

نماینده ارومیه در مجلس: تیم مذاکره کننده در وین 4 واقع بینانه عمل کرد

تهران-ایرنا- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران برای تامین منافع ملی تلاش می کند، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ما در وین 4واقع بینانه عمل کرد.

«عابد فتاحی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: متاسفانه عده ای به جای این که تیم مذاکره کننده ما را تقویت کنند به دنبال این هستند که به هر نحوی آن ها را تضعیف کنند؛ این ها افرادی هستند که می خواهند تحریم ها در کشور ادامه یابد زیرا زندگی و منافع آنان به این تحریم ها بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: این افراد به دنبال منافع اسلام و نظام نیستند و فقط به دنبال منافع خود هستند و منافعشان زمانی محقق می شود که تحریم ها ادامه یابد. آن ها در یک اقتصاد سالم نمی توانند کار کنند و تنها می توانند در یک اقتصاد ناسالم تحریمی کارهایشان را جلو ببرند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تیم مذاکره کننده ایران در وین 4 واقع بینانه عمل کرد، گفت: ایران در مذاکرات وین 4 خوب عمل کرد، عدم پیشرفت مذاکرات به معنای شکست مذاکرات نیست بلکه طولانی تر شدن مذاکرات می تواند ما را به اهداف و منافع ملی مان نزدیک تر کند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: دیپلمات های ما در هر دور از مذاکرات بهتر از دور قبل عمل می کنند و طولانی شدن مذاکرات به معنای پیچیده تر شدن، فنی تر شدن و تخصصی تر شدن مذاکرات است.

آخرین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 که از 23 تا 26 اردیبهشت ماه جاری در شهر وین اتریش برگزار شد، بدون «پیشرفت محسوسی» پایان یافت.

این دور از مذاکرات برای ورود طرفین به مرحله نگارش پیش نویس توافق جامع بود که طرفین آن را مذاکراتی «سخت» و «واقعی» خواندند.

«سید عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در پایان این مذاکرات اعلام کرد که مذاکرات سازنده و کاملا واقعی و جدی بود اما پیشرفت محسوسی صورت نگرفت.

به گفته وی، تا طرفین درباره موضوعات اختلافی که بسیار گسترده است، به توافق نرسند، نگارش متن آغاز نخواهد شد.

ایران و 1+5 سوم آذر ماه 92 در ژنو به توافقی با عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند که بر اساس آن تا زمانی که طرفین درباره همه موضوعات توافق نکنند، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

سیام**9121**1449
کد N286116

وبگردی