آفتاب
29 روز تا بازی با نیجریه در برزیل؛

رونمایی از تیم ملی بعد از 73 روز برابر بلاروس/ آزمون جدیدها یا هماهنگی اصلی‌ها

رونمایی از تیم ملی بعد از 73 روز برابر بلاروس/ آزمون جدیدها یا هماهنگی اصلی‌ها

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: نخستین بازی در اردوی آماده‌سازی اتریش، دومین بازی تدارکاتی رسمی تیم ملی ایران در مسیر جام جهانی 2014 برزیل است. دیداری که 73 روز پس از دیدار با گینه برگزار می‌شود و آن را می‌توان مسابقه‌ای برای هماهنگی تیم ملی درنظر گرفت و یا سنجشی برای شناخت وضعیت بازیکنان جدید.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران که برای برگزاری اردوی آماده‌سازی و انجام 3 دیدار تدارکاتی در کشور اتریش حضور دارد، فردا یکشنبه و در نخستین بازی‌اش در این اردو به مصاف بلاروس می‌رود که پس از دیدار با گینه که روز 14 اسفندماه برگزار شد، دومین بازی تدارکاتی تیم کی‌روش در مسیر حضور در جام جهانی است.

شاگردان کی‌روش پس از صعود به جام جهانی با پیروزی برابر کره‌جنوبی در 28 خردادماه سال 92، تا به امروز تنها یک دیدار تدارکاتی رسمی برگزار کردند، آنهم مقابل گینه. در این مدت آنها 4 بازی هم در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا برگزار کردند که حاصل آن دو پیروزی 2 بر یک و 3 بر صفر مقابل تایلند، پیروزی 4 بر یک برابر لبنان و برتری 3 بر 2 مقابل کویت. البته دیدار با کویت که به خاطر تشریفاتی بودن آن، یک دیدار تدارکاتی برای ایران محسوب شد.

تیم ایران همچنین قرار بود در اردوی آفریقای جنوبی هم برابر موزامبیک به میدان برود که آن بازی لغو شد اما 4 مسابقه تدارکاتی هم با تیم‌‌های باشگاهی آفریقا برگزار کرد. ابتدا با نتیجه 5 بر یک "موروکا سوآلوز" را مغلوب کرد، سپس برابر "اورلاندو پایرتس" تیم پنجم آفریق به تساوی 3 بر 3 رسید، در بازی سوم برابر "سان دانز" صدرنشین لیگ برتر آفریقا شکست خورد و در مسابقه آخر تیم "مپو مالنگا بلک ایسز" را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد.

آزمون جدیدها یا هماهنگی اصلی‌ها
البته اردوی آفریقای جنوبی بیشتر برای بدنسازی و تقویت قوای بدنی بازیکنان تیم ملی جهت دیدار با تیم نیجریه در نظر گرفته شده بود ولی اردوی اتریش و دیدارهایی که در آن در نظر گرفته شده، بیشتر به مرور برنامه‌های تاکتیکی اختصاص دارد.

بر این اساس کادرفنی، دیدار با تیم‌های بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا را در این اردو در نظر گرفته تا به نوعی تیم ملی را برای حضور در مسابقه نخست خود در جام جهانی برابر نیجریه آماده کند، دیداری که 29 روز دیگر یعنی 26 خردادماه در ورزشگاه "کورتیبیا" برگزار می‌شود.

قطعا در این بازی‌ها کی‌روش علاوه بر اینکه تیمش را مقابل تیم‌هایی به میدان می‌فرست که از نظر بدنی و آمادگی جسمانی شرایط مثبتی دارند، دو هدف دیگر هم دارد که پس از برگزاری این 3 بازی مشخص می‌شود که بیشتر روی کدام اهداف تمرکز کرده است.

یکی از این هدف‌ها آزمودن نفرات جدید در پست‌های مختلف تیم ملی است؛ یعنی بازی دادن به بازیکنان حاضر در اردو در پست‌هایی که پیش از این کمتر فرصت حضور در آنها را داشتند و شاید فرصتی باشد برای قرار گرفتن آنها در ترکیب اصلی. هدف دیگر هم استفاده از ترکیب اصلی برای هماهنگی بیشتر نفرات با همدیگر و یا رسیدن به یک ترکیب ایده‌آل که تمام این موارد به سود تیم ملی خواهد بود.

دومین رویارویی با تیمی ضعیف اما قدرتمند
فوتبال بلاروس، در آخرین رده‌بندی فیفا با 404 امتیاز در رده 83 جهان قرار گرفته و در جایگاه سی و هشتم را اروپا ایستاده است. آنها در مرحله مقدماتی جام جهانی، در گروه I قرار داشتند و تنها یک پیروزی و یک تساوی بدست آورده و 6 شکست کسب کردند. تنها برد آنها برابر گرجستان و یک تساوی هم مقابل فنلاند بدست آوردند.

البته آنها هرچند از نظر فنی تیمی ضعیف محسوب می‌شوند اما از نظر قدرت بدنی می‌توانند فشار خوبی را به ملی‌پوشان ایران وارد کنند و حریف تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی در مسیر حضور در جام جهانی 2014 برزیل محسوب شوند.

بلاروس که در سال 1991 استقلال خود را اعلام کرد، برای دومین مرتبه مقابل تیم ملی ایران صف آرایی می‌کند. اولین رویارویی دو تیم روز هجدهم بهمن‌ماه سال 85 در ورزشگاه آزادی برگزار شد که دو تیم به تساوی 2 بر 2 رسیدند. رسول خطیبی (6) و مهدی رجب‌زاده (88) برای ایران و ویاچسلاو هلب (53 و 60) برای بلاروس گلزنی کردند.

کد N285824

وبگردی