آفتاب

انعقاد قرارداد نفتی ونزوئلا و فلسطین/مادورو بر ازسرگیری مذاکرات با مخالفان تاکید کرد

انعقاد قرارداد نفتی ونزوئلا و فلسطین/مادورو بر ازسرگیری مذاکرات با مخالفان تاکید کرد

تاکید مادورو بر لزوم از سرگیری مذاکرات با مخالفان و انعقاد قرارداد نفتی میان ونزوئلا و تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله تحولات ونزوئلا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بر لزوم از سرگیری مذاکرات سیاسی با مخالفان به منظور پایان دادن به ناآرامیها و بحران در این کشور تاکید کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ائتلاف میانه رو رهبران اتحاد دموکراتیک هفته گذشته ضمن متوقف کردن مذاکرات اعلام کرد که مقامات دولت کاراکاس به آنها توهین کرده اند.

مخالفان دولت کاراکاس خواهان آزادی ایوان سیمونوویس کمیسیونر سابق پلیس کاراکاس هستند که به دست داشتن در کودتای 2002 علیه هوگو چاوز رهبر فقید ونزوئلا متهم بوده و به 30 سال حبس محکوم شده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین از انعقاد قرارداد نفتی میان ونزوئلا و تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیدار مادورو با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند که بر اساس آن کاراکاس محموله‌ های بنزین و گازوئیل را در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین قرار داده است. ابومازن پنجشنبه گذشته به کاراکاس رفت.

مادورو با اشاره به ارسال نخستین محموله نفتی از کاراکاس به تشکیلات خودگردان فلسطین به میزان 240 هزار بشکه گازوئیل و بنزین در عین حال از آمادگی کاراکاس برای کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور پیوستن به عنوان یک ناظر به اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (یوناسور) و اتحادیه بولیواری ملت‌های آمریکا (البا) و انجمن کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سیلاک) خبر داد. ابومازن از حمایتهای ونزوئلا از فلسطینی ها قدردانی کرد.

کد N285746

وبگردی