آفتاب

جشنواره «کتاب دین و پژوهش‌های برتر» برگزار می‌شود

جشنواره «کتاب دین و پژوهش‌های برتر» برگزار می‌شود

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پنجمین جشنواره «کتاب دین و پژوهش‌های برتر» با هدف تجلیل از مولفان، ناشران و فعالان عرصه فرهنگ و دین برگزار می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پنجمین جشنواره «کتاب دین و پژوهش‌های برتر» با هدف تجلیل از مولفان، ناشران و فعالان عرصه فرهنگ و دین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی هوایی در نشست خبری تشریح جزئیات این جشنواره اظهار کرد: سازمان تبلیغات سازمانی است که به وسیله امام خمینی (ره) بعد از انقلاب اسلامی برای تبلیغ دین تاسیس شد و با هدایت‌های رهبری این سازمان به این مکانی که اکنون دارد رسیده است. تمام هدف ما این است که بتوانیم دستورات دین را در سطح جامعه پیاده کنیم.

وی افزود: یکی از مراحلی که ما می‌توانیم پیام خود را به مردم برسانیم کتاب است. همان‌گونه که معجزه پیامبر اکرم (ص) نیز کتاب بوده است پس کتاب می‌تواند در تبلیغ دین تاثیر بسزایی داشته باشد. خوشبختانه حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در توزیع و نشر عادلانه کتاب در سراسر کشور موثر بوده است. در چند سال گذشته به دلیل کمبود بودجه شاید در جاهایی این ترویج کتاب کمتر صورت گرفته است ولی تا حد امکان ما این کار را انجام داده‌ایم.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در حوزه کتاب ما دو نوع مخاطب داریم؛ یکی مخاطبانی که مخاطبان خاص محسوب می‌شوند و شامل مبلغین، روسای تشکلات دینی و هیئات مذهبی و ... را شامل می‌شود و مخاطبان عام نیز که شامل عموم مردم می‌شوند و برای پیشبرد و ترویج کتاب برای مخاطبان عام نیز کتاب‌هایی در نظر گرفته‌ایم از جمله انتشاراتی که با ما همکاری می‌کنند انتشارات سوره، امیرکبیر و ... است.

موسوی هوایی یادآور شد: دغدغه سازمان این است که بتواند تمام منویات مقام معظم رهبری را محور کار خود قرار دهد و سازمان در این راستا برنامه‌هایی دارد. یکی از کارهای عمومی که انجام داده تاسیس 1800 کتابخانه شبستان در روستاهای بالای چهار یا پنج هزار نفر جمعیت است که حدود 4200 عنوان کتاب را به این کتابخانه‌ها تزریق کرده‌ایم تا بتوانیم عدالت فرهنگی را در سطح کشور به وجود بیاوریم.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در چهار حوزه توسعه، نشر، توزیع و کتابخوانی فعالیت دارد. یکی از دغدغه‌های رهبری مساله دهه عدالت و پیشرفت است. من بارها گفته‌ام متاسفانه رسانه‌ها در رابطه با دغدغه‌های رهبری کم کار می‌کنند. اگر ما سربلندی ایران و پیروزی آن را می‌خواهیم باید از منویات رهبری پیروی کنیم. دیدیم در انتخابات و راهپیمایی‌ها آنهایی که ما فکر می‌کردیم با رهبری نیستند جان بر کف رهبر بودند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: یکی دیگر از دغدغه‌های رهبری که در ذیل دهه عدالت و پیشرفت قرار می‌گیرد آرای کرسی‌های آزاداندیشی است که این آزاداندیشی باعث می‌شود که طرز فکر افراد جامعه به سمت تولید علم پیشرفت کند. ما اگر بخواهیم تمام منویات مقام معظم رهبری به عرصه ظهور بپیوندد باید یک عزم ملی و مدیریت جهادی داشته باشیم که سازمان یک نقش جزئی در رسیدن به این هدف دارد و تا آنجایی که می‌تواند برای پیشبرد اهداف رهبری گام بر می‌دارد.

موسوی هوایی افزود: ما در جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر یک شرایطی را قرار داده‌ایم که افراد خلاق و آنهایی که نوآوری دارند بتوانند در این عرصه موفق باشند. ما در این جشنواره از حدود 4521 مجموعه آثار در رابطه با فقه و فلسفه، کلام و عرفان، اخلاق اسلامی، تاریخ، فرهنگ اسلامی، دین و علوم انسانی، ادبیات داستانی و رمان کودک و نوجوان تقدیر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در این جشنواره از بین تمامی آثارها از چهار اثر «برتر» و اثر «شایسته برتر» تقدیر می‌کنیم که از کتاب‌های علوم قرآن و حدیث یک اثر برتر و دو اثر شایسته تقدیر، از کتاب فقه و حقوق یک اثر برتر و یک اثر شایسته تقدیر، از کتاب‌های تاریخی یک اثر برتر و یک اثر شایسته تقدیر، از کتاب‌های دین و علوم انسانی یک اثر برتر و یک اثر شایسته برتر، تقدیر به عمل می‌آید.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده برای شرکت‌کنندگان گفت: از نفراتی که اثرات برتر داشته باشند با مبلغ 10 میلیون تقدیر می‌کنیم و افرادی که کتاب‌هایشان شایسته تقدیر باشد با مبلغ پنج میلیون تومان تقدیر به عمل می‌آید و لطفی که سازمان حج و زیارت به سازمان داشته سهمیه حج و عمره را برای برگزیدگان این دوره در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر دوشنبه 29 اردیبهشت ماه از ساعت 16:30 تا 20 در حوزه هنری، تالار سوره با سخنرانی دکتر مخبر و دکتر صالحی نماینده سازمان تبلیغات در حوزه هنری برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۵ هزار و ۶۰۰ عنوان کتاب و ۸۰ پژوهش در پنجمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر مورد ارزیابی قرار گرفته و ۲۵۰۰ ناشر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N285663

وبگردی