آفتاب

تغییر جنسیت بزرگ ترین افشاگر

تغییر جنسیت بزرگ ترین افشاگر

وکلای مانینگ خواستار انجام عمل هورمون درمانی او در زندان نظامی هستند و با انتقال او به زندان فدرال مخالفت می کنند.



برادلی مانینگ نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرده است می خواهد در زندان نظامی هورمون درمانی شود.
وزارت دفاع آمریکا قصد دارد " برادلی مانینگ" 27 ساله افشاگر اسرار ارتش آمریکا به وب سایت ویکی لیکس را برای انجام عمل تغییر جنسیت به یک زندان غیر نظامی منتقل کند.

 

به گزارش آفتاب به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس چاک هگل وزیر دفاع آمریکا با درخواست ارتش آمریکا به منظور انتقال مانینگ به یک زندان غیر نظامی برای انجام عمل " هورمون" درمانی به منظور تغییر جنسیت او از مرد به زن موافقت کرده است.

مانینگ نام خود را به " چلسی" تغییر داده است و خواستار انجام عمل هورمون درمانی خود در زندان نظامی شده است اما ارتش آمریکا اعلام کرده است برای هورمون درمانی باید او را به یک زندان غیرنظامی منتقل کند و وزارت دفاع نیز اعلام کرده است این گزینه را بررسی می کند.

وکیل مانینگ با متهم کردن ارتش آمریکا به ایجاد فشار بر روی مانینگ به منظور تغییر تصمیم به تغییر جنسیت گفت : دست هایی قوی در ارتش آمریکا است که می خواهند با تهدید کردن مانینگ به تغییر زندان ، مانع انجام عمل هورمون درمانی او شوند.

وکلای مانینگ خواستار انجام عمل هورمون درمانی او در زندان نظامی هستند و با انتقال او به زندان فدرال مخالفت می کنند. برادلی مانینگ نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرده است می خواهد در زندان نظامی هورمون درمانی شود.

طبق قوانین آمریکا وزارت دفاع و ارتش آمریکا نمی توانند متکفل انجام عمل تغییر جنسیت شوند اما بخش کهنه سربازان وزارت دفاع آمریکا می توانند چنین خدماتی را در اختیار نظامیان بازنشسته قرار دهد.

مانینگ در مرداد ماه سال گذشته از سوی دادگاه نظامی آمریکا به 35 سال زندان محکوم شده است.

وی در سال 2010 بیش از 700 هزار سند محرمانه ارتش آمریکا را در اختیار وب سایت افشاگر ویکی لیکس قرار داد. مانینگ که یک نخبه کامپیوتر است در ارتش آمریکا در عراق خدمت می کرد و پس از سال 2010 و افشاگری های گسترده سایت ویکی لیکس به عنوان یکی از مظنونان دستگیر شد.

دادگاه وی را به اتهام افشای اسناد محرمانه دولتی به 35 سال حبس محکوم کرد ولی مانینگ طبق قوانین آمریکا می تواند پس از تحمل 7 سال زندان از امکان آزادی مشروط استفاده کند.

از جمله معروف ترین افشاگری های مانینگ ویدئوهایی از حمله بالگردهای آمریکایی به بغداد بود که در اثنای آن ده‌ها نفر از جمله برخی از خبرنگاران خبرگزاری رویترز کشته شدند.

مانینگ همچنین اطلاعاتی از برخی از گزارش‌های رسیده از خط مقدم جنگ‌های آمریکا در عراق و افغانستان و پرونده‌های مربوط به برخی از زندانیان گوانتانامو که بدون دادگاه در این زندان نگاه داشته می‌شوند را در اختیار سایت ویکی لیکس قرار داده است.
کد N285486

وبگردی