آفتاب

پیش بینی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره سوریه بعد از اسد

پیش بینی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره سوریه بعد از اسد

ایسنا نوشت:

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اندیشکده "شورای آتلانتیک" با بیان این سوال که اگر رئیس جمهور سوریه همراه با خانواده و همراهانش همین امروز کشور را ترک کنند، این کشور چگونه اوضاع خود را اداره خواهد ساخت؟ تصریح کرد: حتی اگر مخالفان سوری رئیس‌جمهوری این کشور را برکنار کنند، بروز تغییر و تحول بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش  پایگاه خبری defence، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: مخالفان دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه حتی اگر موفق به براندازی نظام اسد شوند همچنان برای تامین مایحتاج، خدمات و امنیت نیازمند خواهند بود. مخالفان هیچ نیرویی که قادر به کنترل کمک‌ها و سازماندهی حملات علیه دولت دمشق باشد، ندارند و هیچ ظرفیتی برای مقابله با تروریسم به منظور رسیدگی به مساله گروه‌های مرتبط با القاعده در سوریه وجود ندارد و ما در حال حاضر در مسیری نیستیم که بتوانیم این‌ها را برای آنها تامین کنیم.

ژنرال دمپسی افزود: مردم سوریه، این کشور و جهان متمدن ضرورت ندارد که با اسد، خانواده و همراهانش کاملا هماهنگی داشته باشند و هیچ گزینه‌ای در سیاست آمریکا درباره تصحیح کاستی‌های حکومت‌داری که اسد آن‌ها را مطرح کرده، ذکر نشده است.

وی در جریان سخنرانی خود در اندیشکده شورای آتلانتیک ادامه داد: مخالفان سوری نیازمند نیرویی هستند که در حال حاضر در اختیار دارند تا به وسیله آن بتوانند به دفاع از روستاهای محلی، ایجاد ارعاب برای دولت اسد و دستیابی به آنچه که می‌خواهند، بپردازند.

ژنرال دمپسی اظهار کرد که مخالفان حق دارند که بگویند نیازمند سلاح‌های متعدد به ویژه موشک‌های ضد هوایی هستند تا بتوانند به حفظ امنیت بپردازند اما در حال حاضر این موشک‌ها را در اختیار ندارند.

وی در عین حال افزود: چنین ابزارهایی تنها راه‌حل‌های محدود را برای آنها فراهم می‌سازد و آینده سوریه درگیر سلسله درگیری‌ها خواهد شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: اگر اسد با همراهانش از سوریه برود، به عقیده من این یک موفقیت برای مخالفان در این درگیری‌هاست. شما در حال حاضر شاهد درگیری در سوریه هستید. سپس یک درگیری و کشمکش دیگر رخ خواهد داد که نوعی از درگیری داخلی است و سپس یک درگیری دیگر علیه سازمان‌های تروریستی که در حال افزایش است. احتمالا این مساله درست است.

وی نسبت به درگیری‌های کوچک پیاپی در سوریه حتی اگر مخالفان موفق به براندازی نظام بشار اسد شوند، هشدار داد.

دمپسی تاکید کرد که این مساله تنها محدود به سوریه نیست بلکه شامل بیروت تا بغداد خواهد شد.

26149

کد N285447

وبگردی