آفتاب

دیدار سفیر ایران در ایروان با وزیر فرهنگ ارمنستان

دیدار سفیر ایران در ایروان با وزیر فرهنگ ارمنستان

محمد رئیسی، سفیر ایران در ایروان با هاسمیک بوغوسیان وزیر فرهنگ جمهوری ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این دیدار رئیسی انتخاب مجدد بوغوسیان به سمت وزیر فرهنگ جمهوری ارمنستان را تبریک گفت و با ابلاغ سلام گرم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان برای بازدید از ایران از وی دعوت کرد.

رئیسی ضمن معرفی مشکی به عنوان رایزن جدید فرهنگی کشورمان در جمهوری ارمنستان، وی را یکی از مسوولان فرهنگی ایران و فردی با تجربه و با سابقه درعرصه فرهنگ معرفی کرد.

بوغوسیان نیز ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب رایزن جدید فرهنگی کشورمان، اظهارکرد: رایزنی فرهنگی ایران میراث دار همکاری های گسترده و مشترکی است که از گذشته بین دو کشور وجود داشته و امیدواریم این همکاری ها و روابط فرهنگی در دوره مدیریت جدید از نظر کمی و کیفی رو به گسترش باشد.

وزیر فرهنگ ارمنستان همچنین آمادگی این وزارتخانه را برای هر گونه همکاری با رایزنی فرهنگی اعلام کرد و توسعه روابط فرهنگی را به ویژه در زمینه هایی که تا کنون مغفول مانده خواستار شد.

در ادامه مشکی از سابقه همکاریهای خوب وزیر فرهنگ ارمنستان تقدیر و بر اراده رایزن جدید فرهنگی بر بسط مناسبات فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمد رئیسی سفیر ایران در ارمنستان همچنین با رئیس دانشگاه دولتی ایروان دیدار و گفت وگو کرد.

رئیسی از پروفسور سیمونیان رئیس دانشگاه دولتی ایروان به خاطر همکاری های وی در گذشته تشکر و بر ادامه همکاری های متقابل به ویژه در حوزه برگزاری سمینارها و محافل علمی و فرهنگی تاکید کرد.

رئیسی با ابراز خشنودی از همکاری های وسیع دانشگاه با سفارت، خواستار ایجاد تسهیلات در زمینه پایان نامه های دکترای دانشجویان ایرانی شد.

سیمونیان گفت: دانشگاه دولتی ایروان برای هرگونه مبادله علمی، فرهنگی، دانشگاهی با رایزنی فرهنگی ایران اعلام آمادگی می کند و منتظریم مانند گذشته همکاریها در همه­ حوزه ها گسترش یابد.

رایزن جدید فرهنگی کشورمان در سخنانی مشترکات و پیوندهای تاریخی دو کشور را بستری وسیع و آماده برای ترسیم افقها و چشم اندازهای روشن در پیش روی فعالیتهای علمی و فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد با کمک رئیس دانشگاه دولتی دوره ای سرشار از موفقیت و پر ثمر در راه همکاری های علمی، دانشگاهی و فرهنگی دو کشور به وجود آید.

وی در پایان این دیداربر عزم رایزنی فرهنگی برای همکاری حداکثری با دانشگاه دولتی ایروان تاکید و ابراز امیدواری کرد که با کمک بخشهای مختلف دانشگاه از جمله دانشکده­ شرق شناسی تبادلات و تعاملات علمی، فرهنگی و آموزشی گسترش یابد.

انتهای پیام

کد N285413

وبگردی