آفتاب
خرم در گفت‌وگو با ایلنا:

به نتیجه نرسیدن مذاکرات به معنای شکست نیست

به نتیجه نرسیدن مذاکرات به معنای شکست نیست

این گام از مذاکرات بسیار سخت‌‌تر و پیچیده‌تر از گام قبلی بود و ممکن است برای رسین به توافق نهایی به گفت‌وگوها و مذاکرات بیشتری نیاز داشته باشیم.

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد تاکید کرد: به نتیجه نرسیدن این دور از مذاکرات به معنای شکست در مذاکرات نیست. 

سید علی خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 و ادامه روند مذاکرات طی هفته‌های آینده گفت: اینکه فکر کنیم این دور از مذاکرات چون نتیجه‌ای نداشته است، شکست خورده، تفکر غلطی است.

وی با اشاره به متفاوت بودن این دور از مذاکرات با دورهای قبلی اظهار داشت: این گام از مذاکرات بسیار سخت‌‌تر و پیچیده‌تر از گام قبلی بود و ممکن است برای رسین به توافق نهایی به گفت‌وگوها و مذاکرات بیشتری نیاز داشته باشیم.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل ادامه داد: هنوز بسیار زود است که بتوان گفت این مذاکرات به شکست یا موفقیت انجامیده و چشم‌انداز موفقیت آن بیش از شکست آن است.

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد با بیان اینکه در این دور از مذاکرات طرفین دیدگاه‌های خود را مطرح کردند، تصریح کرد: اختلاف در این مذاکرات، طبیعی است و قرار هم نیست که توافق نهایی در طی مدت 6 ماه تولافق شده حتما به نتیجه برسد.

خرم در پاسخ به این سوال که عزم طرفین را توافق نهایی چطور ارزیابی می‌کنید؟ ابراز داشت: طرفین عزم دارند که این پرونده حل شود اما عزمشان به معنای آن نیست که مذاکرات به سادگی حل شود.

کد N285363

وبگردی