آفتاب
با حضور در جشنواره "آش" زنجان

سفیر افغانستان در ایران: جشنواره‌ها زمینه افزایش مراودات را فراهم می‌کند

سفیر افغانستان در ایران: جشنواره‌ها زمینه افزایش مراودات را فراهم می‌کند

سفیر افغانستان در ایران در خصوص برگزاری جشنواره‌ها در کشورهای مختلف، گفت: برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره ملی آش ایرانی، زمینه افزایش مراودات و مبادلات کشورهای مختلف را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، "نصیر احمدنور" در حاشیه مراسم آغاز به کار نهمین جشنواره ملی آش ایرانی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برگزاری و حضور در چنین جشنواره‌هایی موجب آشنایی هر چه بیشتر با سنن و آداب و رسوم ملت‌های مختلف می‌شود و تقویت اقدامات فرهنگی را بیش از پیش مهیا می‌سازد. در ضمن امروز یک تجربه خوب برای من محسوب می‌شود، زیرا وجود آش‌های متنوع با حضور هزاران نفر از مردم و جمعی از سفرای کشورهای مختلف، خاطره‌های به یاد ماندنی رقم زده است.

وی با اشاره به بازخورد این جشنواره، افزود: مسلماً این جشنواره بازخورد خوبی در سطوح مختلف خواهد داشت، چرا که یک فرهنگ محلی است که در ایران و استان زنجان مطرح شده است که می‌تواند در گوشه و کنار دنیا پخش و در سطح جهانی مطرح شود.

احمدنور با اشاره به پیشنهاد خود به مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در خصوص بین‌المللی کردن این جشنواره، تصریح کرد: جشنواره ملی آش ایرانی می‌تواند در سطح منطقه مطرح شود، زیرا کشورهایی که در منطقه گرد هم آمده‌اند، مشترکات فرهنگی زیادی نظیر نوع غذاها و طبخ آن‌ها دارند که موجب می‌شود دوستی میان ملت‌ها بیشتر شده و تعاملات نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N285165

وبگردی