آفتاب

تندیس شکار در میادین اصلی یکی از شهر های گیلان/مسئولان هرچه سریعتر رسیدگی کنند

تندیس شکار در میادین اصلی یکی از شهر های گیلان/مسئولان هرچه سریعتر رسیدگی کنند

مسئول مرکز پؤوهش های محیط زیست با بیان اینکه تندیس یکی از میادین اصلی شهری در گیلان یک شکارچی است گفت ک مسئولان باید هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری این نماد منفی اقدام کنند.

مزدک دربیکی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: یکی از متخصصان محیط زیست چند روز پیش برای انجام یک سفر تحقیقاتی در جنگل شفارود استان گیلان، از شهری عبور کرده  که هم نامش و هم تندیس میدان اصلی شهر عجیب بوده است.
به گفته وی، این شهر دارای سه نام متفاوت مرجقل-تولم شهر-بازارجمعه است.
دربیکی اظهار داشت: البته هر سه نام در نقشه های چاپ شده ، تابلوهای شهری و کتابها بکاربرده می شود و معلوم نیست که چرا مسئولین نتوانسته اند یک نام واحد برای آن انتخاب کنند.
مسئول مرکز پزوهش های محیط زیست تصریح کرد: اما تندیس عجیب در میدان مرکزی این شهر یک شکارچی را با تفنگ آماده شلیک نشان می دهد که از کمر شکارچی دو پرنده شکار شده نیز آویخته شده است.
وی افزود: تندیس میدان مرکزی شهر را غالبا نمادی از سلحشوران و افتخار آفرینان آن شهر انتخاب می کنند نه اینکه یک شکارچی که معلوم نیست مجوز شکار دارد یانه؟
دربیکی یادآور شد: جا دارد سازمانهای مردم نهاد محیط زیست یک صدا بر شهردار این شهر اعتراض کنندتا این نماد منفی و مخالف موازین زیست محیطی هر چه زودتر از این میدان برچیده شود.
کد N285044

وبگردی