آفتاب

مادورو خواستار از سرگیری مذاکرات سیاسی با مخالفان شد

مادورو خواستار از سرگیری مذاکرات سیاسی با مخالفان شد

رئیس جمهوری ونزوئلا به رهبران مخالف دولت کاراکاس تاکید کرد تا برای ریشه کن کردن ناآرامی در سراسر کشور و از میان برداشتن درگیری‌ها و بحران‌ها، بار دیگر مذاکرات سیاسی را از سر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ائتلاف میانه رو رهبران اتحاد دموکراتیک در هفته گذشته مذاکرات برای از میان برداشتن بحران در ونزوئلا را متوقف کرد و گفته که مقام‌های دولت کارکاس به آن‌ها توهین کرده‌اند و درخواست آن‌ها را برای آزادی زندانیان مرتبط با درگیری‌های اخیر علیه دولت رد کردند.

در روزهای گذشته ناآرامی‌ها در کاراکاس بار دیگر از سرگرفته شده و بیش از 100 جوان در جریان درگیری‌های خشونت بار با نیروهای امنیتی دستگیر شدند. آن‌ها به ساختمان‌های دولتی در کاراکاس یورش برده بودند.

از زمان آغاز درگیری‌ها و تظاهرات اعتراضی علیه دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از فوریه سال جاری میلادی 42 تن کشته و بیش از 800 تن دیگر نیز زخمی شدند و 3000 تن دستگیر شدند که بیش از 200 تن آن‌ها همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

مادورو در جریان دیدار با محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کارکاس گفت: ما تهدید از جانب هیچ کس را نمی پذیریم. رهبران اتحاد دموکراتیک می‌گویند که خواهان نتایج سریع هستند و مذاکره با آن‌ها خود یک نتیجه مثبت است. اینکه آن‌ها دنبال چه می‌گردند را نمی‌دانیم. تنها می‌دانیم که آنچه را که آن‌ها می‌خوانند غیر ممکن است.

مخالفان از دولت کاراکاس می‌خواهند تا ایوان سیمونوویس، کمیسیونر سابق پلیس کاراکاس را که به خاطر دست داشتن در کودتای 2002 علیه هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا به 30 سال حبس محکوم شده، آزاد کند.

وزرای امور خارجه برزیل، اکوادور و کلمبیا که میانجی‌گری این مذاکرات میان مخالفان و دولت ونزوئلا را برعهده دارند قرار است روز یکشنبه به کاراکاس باز گردند اما هنوز نتوانسته‌اند میان دو طرف درگیر در ونزوئلا آشتی برقرار کنند.

مادورو در جریان این دیدار با محمود عباس گفت: اگر آن‌ها میز مذاکره را ترک کنند هیچ کس نمی‌تواند بر درگیری‌های ونزوئلا خط پایان بکشد.

انتهای پیام

کد N284868

وبگردی