آفتاب
در بازدید از مهر عنوان شد:

رسانه های فارس مطالبه گری فرهنگی را فراموش نکنند/ راه اندازی انجمنهای آموزشی در بسیج رسانه

رسانه های فارس مطالبه گری فرهنگی را فراموش نکنند/ راه اندازی انجمنهای آموزشی در بسیج رسانه

شیراز – خبرگزاری مهر: رئیس بسیج رسانه استان فارس گفت: رسانه ها مطالبه گری فرهنگی استان را فراموش نکنند.

اسماعیل قزلسفلی در بازدید اعضای بسیج رسانه استان فارس و شیراز از دفتر خبرگزاری مهر، با اشاره به اینکه مولفه های فرهنگی فارس نباید فراموش شود، یادآور شد: انقلاب اسلامی با مباحث مختلف فرهنگی همراه بود و به همین دلیل باید بحث فرهنگ مورد توجه قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: در استان فارس نیز مباحث فرهنگی زیادی بر روی زمین مانده که وظیفه رسانه ها مطابله کردن آنها از مسئولین است.

رئیس بسیج رسانه فارس تاکید کرد: جای تاسف است که جایگاه پایتخت فرهنگی و ادبی جهان را از دست داده ایم و این مهم وظیفه رسانه ها را سنگین تر کرده است.

قزلسفلی افزود: سند فرهنگی استان فارس تدوین شده و رسانه ها باید از مسئولین استان مطالبه داشته باشند که در این خصوص چه برنامه ای داشته اند به خصوص در سال جاری که تحقق شعار سال لازم و ضروری است.

آموزش و توانمند سازی رسانه ها مورد توجه باشد

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه رسانه ها، گفت: خوشبختانه استان فارس در بحث رسانه ها دارای جایگاه مناسبی است.

قزلسفلی تصریح کرد: امروز آموزش و توانمند سازی اصحاب رسانه یک ضرورت است و باید متناسب با تکنولوژی حرکت کرد زیرا رسانه در ارتقاء سواد مردم جامعه تاثیر گذار است.

رئیس بسیج رسانه استان فارس افزود: تشکیل جبهه رسانه ای انقلاب اولویت است که در این راستا رسانه های استان فارس از دیگر استانهای کشور جلوتر حرکت می کنند.

قزلسفلی با بیان اینکه در میان رسانه ها خبرگزاری ها دارای جایگاه خاصی هستند، گفت: امروز چهار خبرگزاری بزرگ جهان با ارسال روزانه بیش از 380 میلیون کلمه دنیای رسانه ای را اختیار گرفته بنا بر این باید در این میان خبرگزاری های داخلی بیشترین فعالیت را داشته باشند.

وی تاکید کرد: خبرگزاری ها به عنوان تولید کننده خبر امروز نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند به خصوص اینکه با توسعه تکنولوژی گروه های مختلفی با در دست داشتن اینترنت می توانند به اخبار لحظه ای دست پیدا کنند.

رئیس بسیج رسانه استان فارس ادامه داد: سرعت در انعکاس خبر و مرجعیت قرار داشتن خبرگزاری ها نقطه مثبت است که باید به بهترین شکل از آنها استفاده شود.

قزلسفلی ادامه داد: سرعت و صحت اخبار در خبرگزاری ها بسیار مهم و با ارزش است که این مهم باعث اثرات خیر و برکات زیادی در جامعه است.

وی تاکید کرد: هر رسانه ای در شروع کار خود به دنبال انجام کارهای خیر است ولی گم کردن هدف و راهی شدن به رقابت های کاذب باعث می شود که برخی از رسانه ها از هدف اصلی و خیر خود دور شوند.

رئیس بسیج رسانه فارس با ارائه برخی از چالش ها، گفت: پرداخت به حاشیه به جای متن، عدم داشتن یک نگاه کلان در حوزه های مختلف و... از جمله مباحثی است که رسانه ها را از کار اصلی خود دور نگه می دارد.

قزلسفلی افزود: رسانه باید نقد منصفانه و ارائه راهکار را مد نظر قرار دهد که البته در این میان خبرگزاری ها خبر را تولید و نقد را بر عهده رسانه های دیگر می گذارند.

بسیج رسانه در مقابل رسانه های فارس قرار ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه بسیج رسانه نیز، گفت: بسیج رسانه از زمان تشکیل خود در سال 90 تاکنون توانسته قدم های محکم و بزرگی را بردارد.

رئیس بسیج رسانه استان فارس تاکید کرد: بسیج رسانه به خود رسانه ها تعلق دارد و هیچگاه در مقابل آنها نبوده و نخواهد بود.

قزلسفلی ادامه داد: هدف ما کمک و تقویت جبهه رسانه ای انقلاب است که در این خصوص می تواند با برنامه ریزی درست و دقیق در بحث آموزش و کمک های لازم به رسانه ها نیز وارد شویم.

وی یادآور شد: در سال جاری برنامه های مختلفی را از جمله کارگاه های آموزشی با هدف توانمند سازی، بصیرت افزایی و معرفت اصحاب رسانه برگزار خواهیم کرد.

خبرگزاری مهر مورد اعتماد مردم و مسئولین است

رئیس بسیج رسانه استان فارس در ادامه سخنان خود در خصوص جایگاه خبرگزاری مهر، در این استان گفت: زمانیکه اکثر رسانه ها از اخبار خبرگزاری مهر استفاده می کنند و مدیران نیز به نقد ها و خبر های این خبرگزاری توجه دارند نشان از اعتماد به این خبرگزاری است.

قزلسفلی تاکید کرد: خبرگزاری مهر طی چند سال گذشته در استان فارس توانسته با ارسال به موقع و صحیح اخبار جایگاه مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به فرهنگی بودن این خبرگزاری، گفت: نگاه فرهنگی خبرگزاری مهر از دیگر خصوصیت های مهم این رسانه است که می تواند در افزایش سطح فرهنگی جامعه و تحقق سند فرهنگی استان فارس تاثیر گذار باشد.

رسانه های حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند

در ادامه این نشست رئیس کانون بسیج رسانه شیراز نیز گفت: شاید یکی از بزرگترین الگوی اصحاب رسانه، حضرت زینب(س) باشد که وظیفه اطلاع رسانی را در آن زمان و موقعیت به بهترین شکل انجام داد.

میلاد امیری نژاد تاکید کرد: توسعه روحیه امید و نشاط در جامعه بزرگترین وظیفه رسانه ها است که باید به آن توجه ویژه شود که متاسفانه در برخی از رسانه ها به طور ناخواسته این مهم نادیده گرفته می شود.

وی افزود: امروز تمامی کفر در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و با توجه به اینکه خبرگزاری ها نقش بسیار مهمی در مقابل با این تهاجم دارند نقش آنها پر رنگ تر است.

رئیس کانون بسیج رسانه شیراز تاکید کرد: دمیدن روح امید و نشاط در جامعه به معنی نبود نقد نیست بلکه باید نقد منصفانه به همراه راهکار ارائه شود.

امیری نژاد با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی نباید در جامعه کم رنگ شود، گفت: همراهی مردم و مسئولین بسیار با ارزش است و در این میان رسانه ها باید تحقق سخنان مقام معظم رهبری را از مسئولین پیگیر باشند زیرا در این خصوص مردم در 9 دی نشان دادند که از مسئولین جلوتر حرکت می کنند.

وی ادامه داد: در خصوص تحقق شعار سال جاری باید کارگروه ویژه در استان فارس تشکیل شود و رسانه های نیز فعالیت های مدیران استان را پیگیری کنند.

رئیس کانون بسیج رسانه فارس تاکید کرد: اطلاع رسانی و مطالبه گری وظیفه اصلی رسانه ها است.

امیری نژاد افزود: تعامل و تعادل را باید ملاک قرار داد اما فرصت سوزی ها را نباید نادیده گرفت.

وی افزود: کانون بسیج رسانه شیراز در سال جاری با راه اندازی انجمن های مختلف آموزشی و تخصصی در کنار رسانه های فارس قرار خواهد داشت.

رئیس کانون بسیج رسانه شیراز با بیان اینکه توسعه استان باید مد نظر قرار داده شود یادآور شد: امروز بسیج رسانه به عنوان یک همراه فعالیت های خود را توسعه داده و در این میان در کنار رسانه های استان باید بیش از گذشته به ظرفیت های فارس توجه شود.

در ادامه این نشست اعضای بسیج رسانه استان فارس از بخشهای مختلف خبرگزاری مهر بازدید کردند.

کد N284854

وبگردی