آفتاب

واکنش مثبت بخش بازرگانی و صنایع هند به نتیجه انتخابات

واکنش مثبت بخش بازرگانی و صنایع هند به نتیجه انتخابات

دهلی نو - ایرنا - اتاق های صنایع و بازرگانی هند از پیروزی ائتلاف دمکراتیک ملی به رهبری حزب بهارتیا جاناتا (بی جی پی ) در انتخابات مجلس این کشور حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، اولین واکنش های صنایع و بازرگانان هند از بیشترین آرای مردم به ائتلاف دمکراتیک ملی به رهبری حزب بی جی پی مثبت بود و ابراز اطمینان کرده اند که ˈنارندرا مودی ˈ نامزد این حزب برای پست نخست وزیری هند سیاست های خوبی برای اصلاحات اقتصادی و بازگرداندن رشد به اقتصاد هند در پیش می گیرد.

بازار بورس هند نیز از پیش بینی های انتخاباتی مبنی بر برنده شدن حزب نارندرا مودی، شاهد رونق بی سابقه ای بوده است.

همچنین ارزش روپیه هند به بالاترین میزان طی 10 ماه اخیر رسیده است.

ˈسیذارت بیرلا ˈ رییس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع هند ابراز امیدواری کرد که تغییر در دولت این کشور اطمینان خاطر را به سرمایه گذاران باز خواه گرداند و موجب اشتغال زایی به خصوص در بخش تولید خواهد شد.

وی افزود: با کسب اکثریت آرا از سوی حزب بهاراتیاجاناتا، بنظر می رسد که همه چیز برای نخست وزیری ˈمودی ˈ مهیاست.

ˈرانا کاپورˈ رییس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت هند(اسوچم) نیز درباره نتیجه انتخابات مجلس عوام هند گفت: کسب اکثریت آرا توسط حزب برنده این امید را تقویت می کند که دولتی باثبات در هند تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه این دولت می تواند راه را برای سیاست های اصلاحی فراهم کند، ابراز امیدواری کرد: دولت جدید به رشد اقتصادی 10 درصد طی 18 تا 24 ماه آینده برسد.

رییس انجمن اتاق های بازرگانی و صنعت هند همچنین اظهار داشت: اکنون کشور ما به دولت حداقلی و حکومت حداکثری نیازمند است.

وی افزود: صنعت باید به عنوان عامل کلیدی در پیشرفت کشور نگریسته شود که می تواند کالا و خدمات را تامین کند و اشتغالزایی داشته باشد.

ˈوینست میتالˈ معاون رییس انرژی تجدید پذیر ولسپوم نیز پیروزی حزب بهاراتیاجاناتا را موفقیتی برای مردم هند دانست و گفت: این انتخابات نشان داد که مشارکت جوانان می تواند کشور را تغییردهد.

وی افزود: دولت باثبات می تواند اطمینان را در صنایع، مجامع بین الملل و سرمایه گذاران خارجی ایجاد کند.

ˈشراد جیپوریاˈ رییس اتاق بازرگانی پی اچ دی نیز گفت: اصلاحات و تولید باید در راس برنامه دولت جدید هند باشد.

وی افزود: در شرایط کنونی رشد تولید و ایجاد میلیون ها فرصت شغلی برای اقتصاد هند یک ضرورت است.

نتیجه انتخابات شانزدهمین دوره مجلس نمایندگان هند (لوک سابا) بامداد روز شنبه با پیروزی قاطع ائتلاف دمکراتیک ملی تحت رهبری حزب راستگرای بهارتیا جاناتا (بی جی پی) روشن شد.

مردم هند که به دنبال تغییر درشرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورشان بودند دراین انتخابات حدود 67 درصد میزان مشارکت داشتند و درپای صندوق های رای حزب حاکم کنگره را از قدرت به زیر کشیدند.

براساس نتیجه نهایی اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات هند حزب راستگرای بی جی پی با کسب 278 کرسی از 543 کرسی مجلس عوام به عنوان پیروز انتخابات می تواند در روزهای آینده دولت جدید این کشور را تشکیل دهد.

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N284763

وبگردی