آفتاب

ˈمودیˈ و قول ساختن آینده ای بهتر برای هندی ها

ˈمودیˈ و قول ساختن آینده ای بهتر برای هندی ها

دهلی نو - ایرنا - ˈنارندرا مودیˈ نامزد پست نخست وزیری هند از حزب بهاراتیا جاناتا سیاستمداری با تجربه و فعال در عرصه فعالیت های سیاسی با شعارهای بلند پروازانه، اکنون خود را برای تکیه بر کرسی هدایت هندوستان یک میلیارد و دویست وبیست میلیونی آماده می کند.

به گزارش ایرنا، اکنون که با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی هند پیروزی حزب راستگرای بهارتیا جاناتا (بی جی پی) قطعی شده همه به دنبال شناخت شخصیت فردی هستند که قرار است رهبری دولت هندوستان و به قول هندی ها بزرکترین دمکراسی جهان را به عهده بگیرد.

نارندرا مودی 63 ساله از سال 2001 تاکنون سروزیر ایالت گجرات در غرب هند بوده و گزارش ها حاکیست که موفقیت هایی در توسعه این منطقه از جمله در عرصه اقتصاد داشته است .

وی در این دوره از انتخابات چندین رکورد در زمینه تبلیغات انتخاباتی از خود به جا گذاشت.

سفر به صدها شهر و روستا در سراسر هند با طی 300 هزار کیلومتر ، سخنرانی در بیش از 400 نشست و میتینگ انتخاباتی، دهها ویدیو کنفرانس سراسری که در نوع خود کاری نو محسوب می شد و انتشار صدها هزار پوستر و تصاویر تبلیغاتی از جمله فعالیت های انتخاباتی مودی بود، به گونه ایکه با مشاهده این حجم از تبلیغات می شد حدس زد چه کسی پیروز انتخابات هند است.

او وابسته به سازمان هندو و راست گرای راشتریا سوایامسواک سنگ می باشد سازمانی که در دهه 1920 میلادی (حدود 90 سال پیش) تاسیس شد و گفته می شود به دنبال گسترش آیین هندو است.

مودی که گفته می شود از طبقات پایین خود را به این مراتب بالا رسانده، با ساده زیستی و ساده پوشی و نیز شعارهای حمایت از اقشار ضعیف و مبارزه با فساد و بی عدالتی توانسته در میان اکثریت جامعه و قشر متوسط به پایین ، جایگاه ویژه ای پیدا کند و تجربه بیشتر او نسبت به دیگر نامزدهای جوان نیز در پیروزیش بی تاثیر نبوده است.

نگاه ویژه به جوانان و وعده استفاده از توان نیروهای متخصص در مدیریت ها نیز از دیگر ویژگی های مودی است که به جذب این قشر از جامعه هند منجر شد.

تجربه، آینده نگری، اولویت قراردادن اقتصاد و معیشت مردم ، برخورد مدبرانه با مخالفان ، ایجاد فضای باز سیاسی و توجه به همه اقشار و گروه های جامعه از جمله ویژگی هایی است که از نگاه بسیاری از هندی ها از ناندرا مودی 63 ساله فردی مناسب برای نخست وزیری این دوره از دولت هندوستان بوجود آورده و مردم به تحقق وعده های این سیاستمدار کارکشته چشم دوخته اند، وعده هایی که به طور حتم نیازمند همکاری های منطقه ای و بین المللی و قدرت های تاثیر گذار خواهد بود و مودی در گذشته نیز نشان داده که به این مهم واقف است.

او به مردم هند قول آینده بهتر داده و گفته که می خواهد هندوستانی دیگر بسازد و از جامعه مسلمانان این کشور به عنوان بزرگترین اقلیت نیز خواسته که به او و حزبش فرصت دیگر بدهند.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N284755

وبگردی