آفتاب

علاوی: در صورت تقلب در انتخابات عراق به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت می‌کنیم

علاوی: در صورت تقلب در انتخابات عراق به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت می‌کنیم

ایاد علاوی با بیان اینکه در انتخابات عراق تقلب‌هایی رخ داده است، هشدار داد، در صورت محرز شدن وجود تقلب در انتخابات پارلمانی به دادگاه‌های بین‌المللی مراجعه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت روزنامه الیوم السابع، ایاد علاوی، رهبر فهرست العراقیه در سخنانی مدعی شد که کار تقلب در روند انتخابات پیش از آغاز آن و در زمان شمارش آراء انجام شده است و احتمال دارد که نتایج نادرستی به مردم اعلام شود.

وی گفت: در صورتی که نتایج انتخابات که به زودی اعلام خواهد شد دور از واقعیت باشد یقینا برای احقاق حقوق خود به دادگاه‌های بین‌المللی مراجعه خواهیم کرد.

پیشتر عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز از احتمال تقلب در انتخابات خبر داده و هشدار داده بود که در صورت محرز شدن وجود تقلب یقینا پاسخی قاطع به خاطیان خواهند داد.

وی گفته بود: به طول انجامیدن بیش از حد اعلام نتایج باعث پدید آمدن شک و تردیدهایی در میان مردم و سیاستمداران عراقی شده است.

کمیته انتخابات عراق دیروز اعلام کرد: 90 درصد کار جمع آوری و شمارش آراء پایان یافته و ارائه 2006 شکایت باعث شده تا اعلام نتایج اندکی به تعویق بیفتد.

انتهای پیام

کد N284490

وبگردی