آفتاب

رهبران شرق اروپا، غربی‌ها را به ریاکاری در اعمال تحریم‌ علیه روسیه متهم کردند

رهبران شرق اروپا، غربی‌ها را به ریاکاری در اعمال تحریم‌ علیه روسیه متهم کردند

رهبران جمهوری چک، مجارستان و اسلواکی کشورهای غرب اتحادیه اروپا را مقصر ریاکاری در اعمال تحریم‌ها و نحوه رفتار با روسیه در جریان بحران اوکراین می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی در یک کنفرانس خبری در براتیسلاوا گفت: در حالی که شرق اروپا با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند غرب همچنان و با وجود تهدید بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه با کمپانی‌های این کشور همکاری می‌کند.

بوهوسلاو سوبوتکا، نخست وزیر جمهوری چک و ویکتور اوربان، همتای مجارستانی وی نیز گفتند، نمی‌خواهند فرصت‌های تجاری خود را از دست بدهند.

فیکو در جریان یک کنفرانس امنیتی موسوم به "Globsec" افزود: ما درباره یکپارچگی در اینجا صحبت می‌کنیم و فرانسه در حال فروش ناوهایش به روسیه است. ما درباره هماهنگی کمک به اوکراین با توجه به امنیت در بخش‌ انرژی سخن می‌گوییم و تصمیمات بنیادی در شورای اروپایی اتخاذ کرده‌ایم در حالیکه صادر کننده گاز روسیه موسوم به OAO Gazprom با کمپانی‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی قرارداد امضا می‌کند.

در همین حال، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان نیز به گونه‌ای متفاوت سخن گفته و اعلام کرده که اتحادیه اروپا باید اتحاد و یکپارچگی خود را نشان دهد و مسئولیت پذیر باشد.

انتهای پیام

کد N284404

وبگردی