آفتاب

جمعی از نمازگزاران تهران در اعتراض به وضعیت حجاب راهپیمایی کردند

جمعی از نمازگزاران تهران در اعتراض به وضعیت حجاب راهپیمایی کردند

جمعی از نمازگزاران، بعد از اقامه نماز جمعه این هفته تهران، در اعتراض به وضعیت حجاب، راهپیمایی و تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نمازگزاران پس از طی مسیر دانشگاه تهران (محل اقامه نماز جمعه) تا میدان فلسطین، در این میدان تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پرچم‌هایی به رنگ قرمز و پلاکاردهایی، خواستار اجرای قانون "عفاف و حجاب" و اجرای اصل "امر به معروف و نهی از منکر" شدند.

تجمع‌کنندگان شعارهایی همچون «حجاب حکم خدا، منکر آن بی‌حیا»، «قاتلین خلیلی (شهید امر به معروف) اعدام باید گردند»، «یا فاطمه شعار ماست،‌ حجاب افتخار ماست»، «ای مرد غیرتت کو، حجاب همسرت کو»، «ای قوه قضایی، اقدام انقلابی» سر دادند.

بر روی برخی از پلاکاردها نیز نوشته شده بود: «مسئولان غافل بدانند اگر به خواب شیرین ادامه دهند، بند "م" وصیت‌نامه امام را اجرا خواهیم کرد»، «برادرم خلیلی راهت ادامه دارد»، «ما منتقم خون خلیلی هستیم» و «امر به معروف، راه شهیدان ماست».

در این راهپیمایی اعتراضی که با همکاری سپاه، شهرداری تهران و برخی گروه‌های مردمی برگزار شد، قطعنامه پایانی قرائت شد که بخشی از آن به شرح زیر است:

انقلاب اسلامی ایران از بدو تأسیس تاکنون طبق سفارشات امام خمینی و رهبری معظم همواره نیازمند امر به معروف و نهی از منکر، واجبی فراموش شده به تعبیر رهبری از سوی مردم جهت دستیابی به حیات طیبه نظام اسلامی بوده است.

به مسئولان امر اعلام می‌کنیم: 1- در سالی که مزین به فرهنگ گردیده است، ضروری است تا برنامه‌های سازمان‌ها و نهادهای حکومتی و دولتی در زمینه اجرایی‌سازی‌ امر به معروف و نهی از منکر و امور مربوط به عفاف و حجاب اعم از مسائل سلبی و ایجابی، شفاف‌سازی و به مردم اعلام شود تا زمینه عدول و تخطی از آن‌ها به حداقل ممکن برسد و مسئولان بدانند باید در این دنیا برابر افکار عمومی پاسخگو باشند.

2- قوای قضاییه و مقننه زمینه‌های هدایتی و وضع قوانین را چه قبل و چه بعد از اجرای حدود این واجب الهی ناظر بر حمایت آمران یا ناهیان، تحت پوشش قرار دهند تا همگانی شدن آن از سوی مردم بین چتر حمایتی ایجاد شده، به شکل روزافزون شاهد باشیم.

3- قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مصوبه سال 1383 در شورای عالی انقلاب فرهنگی متاسفانه توسط جریان خزنده‌ای در دولت‌های قبلی هیچ‌گاه زمینه عملی شدن نیافت. تقبیح این قانون‌گریزی که ارتباط مستقیم با خسارت‌های وارده از این اهمال و کم‌کاری حتی ضرورت عقوبت و کیفر دنیایی برای مسئولان خاطی ایجاب می‌کند و ضروری است تا شورای عالی بستر لازم برای پیاده‌سازی این قانون را در دستگاه اجرایی دولتی پیگیری مجدانه کنند.

4- با نیمه تعطیل کردن نظارت و ارشاد حکومتی در شئون مختلف و محکوم کردن آن، افراد و وجدان‌ها مقدمات تضعیف اصل نظارت عمومی به عنوان یک قانون اجتماعی - دینی از سوی مسئولان مشهود است. آیا این چنین فریضه‌ای در قد و قامت جهاد در عرصه جنگ برخورد می‌شود و حدود الهی که فلسفه ذاتی وجود دولت و اقتدار است رو به تعطیلی گذاشته می‌شود. در این فراز اعلام می‌کنیم عدم حمایت معنوی و عملی از اجرایی‌سازی این اصل مسلم از سوی هیچ خرد و دستگاهی قابل پذیرش نیست و اگر هم انتقاد شیوه‌ای و اجرایی به بعضی اصول نظارتی است، صریحا ایراد گردد نه اینکه برنامه‌های مدون نظارت عمومی و ارشاد بالکل تعطیل و فروگذار شود.

در پایان، با استناد به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ بویژه نگرانی‌های ایشان در باب مصادیق منکرات انجام شده متاسفانه از سوی دستگاه‌های فرهنگی که حتی با روح کلی فرهنگ اسلامی تناقض دارد، اعلام می‌داریم این وادادگی فرهنگی در حوزه‌های مختلف اعم از سینما، موسیقی، مد و لباس و جشنواره‌ها محکوم است و اگر متولیان فرهنگ پیگیر این مصادیق منکرات نباشند، امت حزب‌الله اقدام مقتضی را در وقت و مکان مورد نیاز انجام خواهند داد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته نیز جمعی در اعتراض به وضعیت حجاب و عفاف در میدان فاطمی راهپیمایی کردند که به گفته استاندار تهران و مسئولان ذی‌ربط، فاقد مجوز بود.

انتهای پیام

کد N284373

وبگردی