آفتاب

دبیر مجمع تشخیص: هم حمایت و هم نقد می‌تواند نقش یاری‌رسانی برای تیم مذاکره‌کننده داشته باشد

دبیر مجمع تشخیص: هم حمایت و هم نقد می‌تواند نقش یاری‌رسانی برای تیم مذاکره‌کننده داشته باشد

ایرنا نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حاشیه‌سازی‌ها و نقدهای غیرمنصفانه را مضر و مورد سوء استفاده دشمن دانست و تاکید کرد: مذاکره‌کنندگان کشورمان خطوط را رعایت و درچارچوب نظام حرکت می‌کنند.

محسن رضایی روزجمعه درحاشیه مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین درجمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.

وی درپاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای به نقدهای غیرمنصفانه و یا همایش‌هایی از نوع دلواپسین می‌کنید، گفت: نقد کار بسیار خوبی است، ولی باید چارچوب آن را رعایت کرد و انصاف را در آن مدنظر قرار داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: اگر نقد مسیر خودش را برود می‌تواند کمک‌کننده مذاکره‌کنندگان شود؛ هم حمایت وهم نقد هر دو می‌تواند نقش یاری‌رسانی و کمک‌کنندگی داشته باشد.

رضایی تاکیدکرد: حاشیه‌پردازی‌هایی که موجب نگرانی در کشور و یا سوء استفاده دشمن می‌شود قاعدتا مضر خواهد بود.

وی درپاسخ به این پرسش که آیا همایش دلواپسین موجب سوء استفاده دشمن شده یا خیر گفت: تحلیل روشنی از این حرکت ندارم ولی توصیه می‌کنم براساس نقد منصفانه حرکت کنیم.

رضایی تصریح کرد: سعی کنیم نکاتی که به ذهن ما می‌آید شجاعانه و صادقانه ارایه دهیم تا همگان استفاده نمایند.

وی درباره این دور از مذاکرات بین ایران و گروه پنج به اضافه یک گفت: این دوره جزو سخت‌ترین دوره‌های مذاکرات است و آمریکا باید تصمیم سخت گرفته و واقعیت‌های هسته‌ای ایران را بپذیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما در شرایط سختی قرار نداریم گفت: بارها گفته‌ایم که دنبال بمب اتمی نیستیم و برای این کار تضمین داده و باز هم شفاف‌سازی را بطور کامل خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید تصمیم سخت گرفته و واقعیت‌های هسته‌ای ایران را بپذیرند.

وی ادامه داد: ما به هیچ وجه از فناوری هسته‌ای عقب نشینی نمی‌کنیم و کسانی که در مذاکرات هستند توجیه شده و در چارچوب نظام حرکت می‌کنند.

رضایی تصریح کرد: امیدواریم که تیم مذاکره‌کننده به موفقیت کامل دست یابد.

 

45503

کد N284192

وبگردی