آفتاب

شهادت 2 فلسطینی در شصت و ششمین سالگرد روز نکبت

شهادت 2 فلسطینی در شصت و ششمین سالگرد روز نکبت

در تظاهرات شصت و ششمین سالگرد روز نکبت در سرزمین‌های اشغالی، دو فلسطینی دیگر به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، شصت و ششمین سالگرد روز نکبت که در آن هزاران فلسطینی از سرزمین آباء و اجدادی خود آواره شدند، مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی شاهد تظاهرات و مراسم گوناگون بود.

در کرانه باختری صدها فلسطینی با برگزاری تظاهراتی به سمت زندان عوفر دست به راهپیمایی زدند که با واکنش شدید نظامیان رژیم صهیونیستی مواجه شدند و این امر به شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن 12 تن دیگر انجامید.

بنا بر اعلام منابع پزشکی، هر دو جوان فلسطینی به دلیل اصابت مستقیم گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تیراندازی صهیونیست‌ها به سمت جوانان فلسطینی تنها به ابراز نگرانی اکتفا کرد و دوطرف را به خویشتن داری فراخواند.

تظاهرات مشابهی نیز در شهر الخلیل برگزار شد که 13 زخمی بر جای گذاشت.

مردم غزه هم با برگزاری تظاهراتی سالروز نکبت را گرامی داشتند. شهرهای مختلف کرانه باختری نیز با افراشتن پرچم‌های سیاه و به صدا درآوردن آژیرهای خطر این روز را گرامی داشتند.

در طول سال‌های گذشته در روز نکبت، نظامیان صهیونیست همواره تظاهرات فلسطینیان را مورد حمله قرار داده‌اند و تاکنون صدها فلسطینی در این روز به شهادت رسیده‌اند.

در سال 1948 رژیم صهیونیستی با اشغال مناطق وسیعی از زمین‌های متعلق به فلسطینیان، خانه و اموال آنها را مصادره کرد و هزاران فلسطینی نیز کشته و یا مجبور شدند سرزمین آباء و اجدادیشان را رها کنند. این روز نزد فلسطینیان به روز نکبت معرف شده است.

انتهای پیام

کد N283744

وبگردی