آفتاب
نماینده مردم سمنان:

برای تحقق اقتصاد مقاومتی برخی مسئولان ایستا، برخی تندرو و برخی خواب هستند

برای تحقق اقتصاد مقاومتی برخی مسئولان ایستا، برخی تندرو و برخی خواب هستند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار حرکت واحد همه مسئولان در قوای سه‌گانه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد و گفت: در حال حاضر برخی مسئولان ایستا، برخی تندرو و برخی خواب هستند.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی، مجلس، قوه قضائیه و دولت باید کمیسیون‌هایی را مشخص و این کمیسیون‌ها بنا بر حوزه مسئولیتی‌شان چند برنامه کلان برای اصلاح رویه‌های جاری برنامه‌ریزی کنند. این کمیسیون‌ها باید به شدت از گفتار درمانی و برگزاری همایش‌های بی‌مورد و غیرضرور جلوگیری کنند.

وی با بیان مثال‌هایی در این رابطه ادامه داد: روزانه 120 نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند. در اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های مربوط به حوزه راه طوری تدبیر کنند تا 18 میلیارد تومان خسارت، یارانه و دیه کشته‌شدگان حوادث رانندگی کاهش یابد و این مبلغ که بصورت روزانه باید هزینه شود، صرف امور زیربنایی و توسعه کشور شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: زندانیان خرده‌پا در حوزه فروش موادمخدر و چک حدود 250 هزار نفر هستند که برای هریک از آنان بطور متوسط روزانه 250 هزار تومان هزینه می‌شود. اگر مسئولان قوه قضائیه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به طرق متنوع از عوامل ایجاد بزه بکاهند، این پول کلان که به آن هزینه‌های آب، برق، مددکاری، نگهبانی و خوراک زندانیان نیز افزوده می‌شود، صرف توسعه زیرساخت‌ها در قوه قضائیه می‌شود.

خسروی با بیان اینکه "برخی مسئولان در پی هزینه‌تراشی هستند"، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در صدد است تا نگرش و رویه‌های مسئولان هزینه‌تراش را تغییر دهد. هر مسئول و هر قوه‌ای باید آسیب‌شناسی از هزینه‌های بی‌مورد را از خود آغاز کند.

وی با بیان مثالی دیگر از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه ظرفیت‌های اقتصادی کشور، گفت: بنا بر اعلام مسئولان، بطور متوسط روزانه 450 پرواز در سراسر کشور انجام می‌شود که می‌توان این تعداد را به چهار هزار و 500 پرواز افزایش داد. موقعیت ژئوپلتیکی و جغرافیایی ایران بستر بسیار مناسبی برای توسعه ظرفیت‌های زیربنایی و بهره‌برداری‌های اقتصادی است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در سالی که همه شعار اقتصاد مقاومتی و تحقق آن را می‌دهند چرا دستگاه‌های اجرایی میزان هزینه‌هایشان به کالاها و خدمات مختلف را در دسترس عموم قرار نمی‌دهند تا ضمن از بین بردن رانت‌های کلان در دستگاه‌های زیرمجموعه خود، به رونق تولید و افزایش اشتغال و بهبود کیفی تولیدات داخلی کمک کند؟

نماینده مردم سمنان در مجلس، صنایع نظامی را الگوی مناسبی برای انجام این پیشنهاد دانست و افزود: در صنایع نظامی مدت‌هاست که از طریق مهندسی معکوس از توان، ظرفیت و استعداد بخش‌های خصوصی به خوبی استفاده می‌شود و در سال اقتصاد مقاومتی صنعت نفت، گاز، دارو، صنعت، معدن و تجارت نیز باید از این الگوی موفق که سال‌هاست در صنایع نظامی کشور استفاده شده است بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام

کد N283611

وبگردی