آفتاب

توطئه حمله به کنسولگری های خارجی در دو شهر هند خنثی شد

توطئه حمله به کنسولگری های خارجی در دو شهر هند خنثی شد

کوالالامپور- ایرنا - یک مقام ارشد امنیتی مالزی روز جمعه از کشف و خنثی سازی یک توطئه برای حمله به کنسولگری های خارجی در دو شهر هند خبر داد و اعلام کرد یک تروریست مشکوک نیز در این ارتباط بازداشت شده است.

به گزارش ایرنا، این دستگیری چند روز بعد از آن انجام شد که پلیس مالزی تحقیق در خصوص ایجاد پایگاه توسط شورشیان سومالی در مالزی را آغاز کرد.

یک مرد 34 ساله آفریقایی وابسته با گروه تروریستی الشباب سومالی که با القاعده مرتبط است پنجشنبه هفته گذشته در مالزی دستگیر شد و بدنبال آن پلیس مالزی بررسی احتمال راه اندازی یک پایگاه تروریستی القاعده در این کشور جنوب شرق آسیا را آغاز کرد.

بکری زینین معاون پلیس مالزی اعلام کرد: این مرد از جنوب آسیا 14 مه (24 اردیبهشت) توسط واحد ضد تروریسم در خارج از شهر کوالالامپور دستگیر شده است.

وی گفت که پلیس به این فرد مظنون بود و از دسامبر سال گذشته میلادی (آذر – دی 92) وی را تحت نظر داشته است.

این مقام بلندپایه پلیس مالزی گفت که نظارت های پلیس نشان داد این فرد مظنون در حال برنامه ریزی برای حمله به کنسولگری های خارجی در شهرهای چنای و بنگلور هند بوده است.

چنای در قدیم با نام مدرس شهره بود و یکی از کلان شهرهای هند در خلیج بنگال و مرکز ایالت تامیل نادو است. بنگلور نیز شهری آرام و دانشجویی در هند و مرکز ایالت کارناتاکا است.

بکری گفت که نیروهای امنیتی هند از حمله تروریستی قریب الوقوع مطلع شدند و آن ها نیز سه مظنون را 29 آوریل (نهم اردیبهشت) در هند دستگیر کردند.

پلیس مالزی هفته گذشته یک مرد سومالیایی 34 ساله را که توسط اینترپل تحت تعقیب بود در کوالالامپور دستگیر کرد.

مالزی پیش از آن نیز 11 افراط گرا را که مشکوک به فعالیت های شبه نظامی در پوشش فعالیت های انسان دوستانه بودند بازداشت کرده بود.

معاون پلیس مالزی گفت که دستگیری فرد جدید ارتباطی با بازداشت های قبلی ندارد.

آساق**1611
کد N283563

وبگردی