آفتاب

روسیه خواستار ادامه مذاکرات ژنو برای حل مساله سوریه شد

روسیه خواستار ادامه مذاکرات ژنو برای حل مساله سوریه شد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای خواستار ادامه مذاکرات ژنو برای حل و فصل مسالمت آمیز مساله سوریه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، این بیانیه در ارتباط با استعفای اخضر ابراهیمی از مقام نمایندگی ویژه دبیر کل سازمان ملل در مساله سوریه منتشر و در آن از تلاش های وی برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه و خروج این کشور از بحران تقدیر شده است.

در بیانیه با اشاره به سهم ابراهیمی در برگزاری کنفرانس بین المللی 22 ماه ژانویه مونتروی درباره سوریه و آغاز مذاکرات سوری-سوری بر ضرورت تلاش ها برای از سرگیری این مذاکرات تاکید شده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود هشدار داده است: رویکرد خنثی در عرصه سیاسی برای حل مسایل سوریه موجب کشته شدن روزانه شماری از مردم این کشور و ادامه مشکلات و مسایل آنها می شود.

در بیانیه اضافه شده است: توافقنامه 30 ام ژوئن 2012 ژنو و نیز دستاوردهای به دست آمده در جریان دو دور مذاکرات سوری زمینه حقوقی بین المللی برای پیشبرد روند حل و فصل بحران سوریه را به وجود آورده است و نادیده گرفتن این دستاوردها غیرقابل قبول است.

در بیانیه آمده است: دمشق برای ادامه مذاکرات آمادگی دارد و معارضان هم باید برای جستجوی راه حل سیاسی و نه درخواست از حامیان خود برای ارسال سلاح آماده شوند.

در پایان بیانیه بر عزم دولت روسیه برای تلاش به منظور ازسرگیری مذاکرات سوریه تاکید و از بازیگران بین المللی خواستار پیوستن به این تلاش ها شده است.

اروپام/2242**518** 3404
کد N283397

وبگردی