آفتاب
وزیر خارجه اوکراین:

هرگونه مذاکرات برای حل بحران اوکراین باید به شکل مذاکرات ژنو باشد

هرگونه مذاکرات برای حل بحران اوکراین باید به شکل مذاکرات ژنو باشد

تهران - ایرنا - وزیر خارجه موقت اوکراین اعلام کرد که کشورش آماده انجام مذاکرات بیشتر در مورد حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب شکل مذاکرات ژنو است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، آندری دسچیتسا وزیر خارجه موقت اوکراین خاطرنشان کرد: شکل های دیگر مذاکرات به جز مذاکرات چهارجانبه ای که اخیرا در ژنو برگزار شد، برای ما قابل قبول نیستند. ما درخواست افزایش طرفها در مذاکرات ژنو را مطرح نمی کنیم بلکه می خواهیم شکل این مذاکرات ادامه یابد چون معتقدیم این شکل از مذاکرات مناسب است.

وی ادامه داد: ما همچنین بر این مسئله تاکید داریم که مفاد مورد توافق در مذاکرات قبلی باید اجرا شود.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه به این مسئله اشاره کرد که اگر اوضاع در اوکراین به ویژه شرق و جنوب این کشور باثبات نشود، الحاق کشورش به اتحادیه اروپا سخت خواهد شد.

تمایل وزیر خارجه اوکراین برای ادامه حضور کشورش در مذاکرات به شکل مذاکرات ژنو در حالی مطرح شده است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اخیرا اعلام کرد که هنوز هیچ نشستی برای بررسی بحران اوکراین تعیین نشده است. وی خاطر نشان کرد که وعده برگزاری مذاکرات چهارجانبه برای حل بحران اوکراین داده نشده است.

لاوروف معتقد است که اقدامات برای حل بحران اوکراین بدون حضور مخالفان دولت فعلی کی یف به جایی نمی رسد.

وزیر خارجه روسیه در اظهارنظر اخیر خود گفت: شنیده ام که وزیر خارجه اوکراین و سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده اند که شکل چهارجانبه مذاکرات ژنو برای حل و فصل بحران اوکراین باید حفظ شود. اما می خواهم بگویم که بدون حضور مخالفان در این مذاکرات احتمالی اقدامات برای حل مشکلات به نتیجه نمی رسد.

از سوی دیگر رئیس جمهوری موقت اوکراین روز پنج شنبه اعلام کرد که ارتش اوکراین دو پایگاه نظامی شبه نظامیان حامی روسیه در عملیات نیمه شب گذشته از بین بردند.

اولکساندر تورچینف رئیس جمهوری موقت اوکراین روز پنج شنبه در پارلمان این کشور گفت که نیروهای اوکراینی دو پایگاه شبه نظامیان را از بین بردند. یکی از این پایگاهها در خارج از شهر کراماتورسک و دیگری در نزدیکی شهر اسلاویانسک قرار داشتند.

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که در این عملیات ها نیروهای دولتی متحمل تلفاتی نشدند.

مترجمام**9234** 1597
کد N283277

وبگردی