آفتاب

اعلام همدردی پاکستان و قبرس شمالی با ترکیه/ابومازن به اردوغان تسلیت گفت

اعلام همدردی پاکستان و قبرس شمالی با ترکیه/ابومازن به اردوغان تسلیت گفت

دولت های پاکستان و قبرس شمالی در همدردی با مردم ترکیه هر کدام به ترتیب یک و دو روز عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت پاکستان فاجعه انفجار معدن در غرب ترکیه را به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت. در بیانیه ای که به همین مناسبت از سوی دفتر "محمد نواز شریف" نخست وزیر پاکستان منتشر شد، نواز شریف ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه، از اعلام یک روز عزای عمومی در پاکستان خبر داد.

پاکستان همچنین آمادگی خود را برای کمک به دولت ترکیه جهت امداد رسانی به قربانیان این فاجعه اعلام کرد. بر این اساس دولت پاکستان امروز را عزای عمومی اعلام کرده و پرچم های خود را به حالت نیمه برافراشته در آورد.

در همین حال دولت قبرس شمالی برای همدردی با مردم ترکیه دو روز عزای عمومی اعلام کرد. شبکه تلویزیونی TRT با اعلام این مطلب از وعده مقامات دولت ترکیه برای بررسی علت وقوع فاجعه معدن سوما خبر داد. بر این اساس در حال حاضر "عبدالله گل" رئیس جمهوری و "جمیل چیچک" رئیس مجلس ملی ترکیه به محل وقوع فاجعه در شهر سوما رفته اند.

خبرگزاری اخلاص ترکیه نیز از تماس تلفنی ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با نخست وزیر ترکیه در ارتباط با فاجعه معدن سوما خبر داد. بر این اساس ابومازن در این گفتگو ضمن ابراز تاسف از وقوع این فاجعه، آن را به ملت و دولت ترکیه تسلیت گفت.

در تماس تلفنی دیگری نیز "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) این حادثه دردناک را به اردوغان تسلیت گفته و با مردم این کشور ابراز همدردی کرد. گفتنی است امروز وزیر انرژی ترکیه از افزایش شمار قربانیان فاجعه انفجار و آتش سوزی در معدن زغال سنگ سوما به 282 نفر خبر داد.

کد N283232

وبگردی