آفتاب
درحالی که تنها 10 روز به پایان دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان مانده:

چهارمین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور بی نتیجه ماند

چهارمین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور بی نتیجه ماند

برای چهارمین بار متوالی نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهوری جدید بی نتیجه ماند و پنجشنبه هفته آینده به عنوان موعد جدید برگزاری این نشست اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهار، چهارمین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب ریاست جمهوری این کشور، بار دیگر به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای پارلمان تشکیل نشد.

 در همین راستا "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان نشست امروز را به پنجشنبه هفته آتی (1خرداد) موکول کرد.

این درحالی است که تنها 10 روز به پایان زمان ریاست جمهوری "میشل سلیمان" باقی مانده است.

پیش از آغاز این نشست نیز پیش بینیهایی در خصوص تشکیل نشدن نشست امروز پارلمان وجود داشت چرا که گروههای مختلف لبنان هنوز بر سر انتخاب یک نامزد به توافق نرسیده اند.

"هنری حلو" یکی از سه نامزد این انتخابات در این خصوص اظهار داشت: ما  هر هفته زمانی را مشخص می کنیم بدون این که توانایی انتخاب یک نامزد خاص را نداریم و این واقعا تأسف آور ست و انتظار می رود که این روند در صورت عدم تغییر مواضع پیشین از سوی گروهها، از این پس نیز ادامه داشته باشد.

حلو در ادامه عنوان داشت: برای این که به خلاء سیاسی دچار نشویم باید همکاری و همگرایی میان طیفها و گروههای مختلف وجود داشته باشد.

این در حالی است که "سمیر جعجع" نامزد دیگر این انتخابات و مورد حمایت 14 مارس، واکنش تندی را در این خصوص از خود بروز داده و اعلام کرد : چاره ای جز ادامه این وضعیت نداریم و همگان باید مسئولیت ادامه این وضعیت را بر عهده بگیرند.

وی در ادامه افزود: کاخ بعبدا نگهبان نمی خواهد،  یک رئیس جمهور می خواهد.

 

کد N283231

وبگردی