آفتاب

شمار قربانیان معدن سوما به 282 نفر رسید/ درگیری معترضان با پلیس در استانبول

شمار قربانیان معدن سوما به 282 نفر رسید/ درگیری معترضان با پلیس در استانبول

وزیر انرژی ترکیه از افزایش شمار قربانیان فاجعه انفجار و آتش سوزی در معدن زغال سنگ سوما به 282 نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "تانر ییلدیز" وزیر انرژی ترکیه گفت تا کنون جسد 282 نفر از معدنچیان کشته شده در فاجعه انفجار در معدن سوما از زیر آوار بیرون آورده شده اند. بر این اساس گروه های امداد و نجات از سراسر ترکیه برای کمک به قربانیان این سانحه به این محل اعزام شده اند.

در همین حال کاخ سفید از آمادگی خود برای کمک به روند نجات معدنچیان گرفتار شده در زیر آوار خبر داد. دفتر ریاست جمهوری آمریکا ضمن ابراز تاسف از وقوع این فاجعه اعلام کرد آماده است به دولت ترکیه برای امدادرسانی به معدنچیان کمک کند.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید با بیان این مطلب به مردم و دولت ترکیه بابت این فاجعه تسلیت گفت. این در حالی است که با ادامه عملیات جستجو و امداد در معدن ویران شده سوما، هر لحظه بر تعداد قربانیان این انفجار و آتش سوزی افزوده می شود.

در حالی که انفجار معدن سوما به خبر نخست اکثر خبرگزاری ها و رسانه های جهان تبدیل شده، گروه هایی از مخالفان دولت ترکیه به تظاهرات در استانبول پرداختند. تظاهراتی که شب گذشته در مرکز استانبول برگزار شد با مداخله پلیس و شلیک گاز اشک آور به خشونت کشیده شد.

بر این اساس معترضان خواستار کناره گیری دولت به خاطر وقوع این حادثه شدند. گفته می شود سهل انگاری مسئولان معدن عامل اصلی وقوع انفجار در آن بوده است. در همین رابطه "رجب طیب اردوغان" اعلام کرد تحقیقات در مورد علت وقوع این سانحه آغاز شده است.

کد N283144

وبگردی