آفتاب
نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران:

انگیزه و خلاقیت از عوامل موثر در توسعه یافتگی کشورهاست

انگیزه و خلاقیت از عوامل موثر در توسعه یافتگی کشورهاست

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی وجود انگیزه، ابتکار و خلاقیت را در توسعه یافتگی کشورها موثر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، سید احسن علوی، در جشن اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در مجتمع فجر سنندج، اظهار کرد: متاسفانه پدیده بیکاری یکی از مسایل ناگوار و تلخ جامعه است که گریبان جوانان ما را گرفته است.

وی همچنین بیکاری را یکی از مشکلات اساسی کشورهای در حال توسعه دانست و افزود: در کشور ایران به دلیل وجود جمعیت جوان، فرصت های شغلی روز به روز در حال کاهش هستند.

علوی کاهش مستمر ذخایر نفتی را از جمله عواملی دانست که کارشناسان را برآن داشته تا به فکر منابع سهل الوصول‌تری مانند نوآوری، خلاقیت و ابتکار بیفتند.

وی با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد مقاومتی را رهبر معظم انقلاب اسلامی از دو سال پیش مطرح کرده اند، عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی خوشبختانه از سال های گذشته تاکنون در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران اعلام کرد: هرگز توسعه توسط کالاهای مادی صورت نمی پذیرد، بلکه توسعه از انسان‌ها ناشی می‌شود.

وی ادامه داد: عامل اصلی توسعه، ذهن انسان‌هاست که به دنبال آن خلاقیت و ابتکار از همین ذهن انسان‌ها تراوش پیدا می‌کند.

علوی تصریح کرد: امروزه کشورهایی که به سمت ابتکار و خلاقیت رفته‌اند، حرف اول را در دنیا می‌زنند.

وی وجود انگیزه، باور و اعتقاد را از عوامل اصلی کارآفرینی عنوان کرد و ادامه داد: کشوری توسعه یافته می شود، که مردمانش انگیزه داشته باشند. نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری استان کردستان 28 درصد بوده که به سمت 30 درصد میل می کند، بیان کرد: در حال حاضر 150 هزار نفر بیکار در استان کرستان وجود دارند که بحث اشتغال آنها مسئله ای بسیار مهم است. وی به وجود منابع طبیعی خدادادی از جمله وجود 25 درصد گیاهان دارویی کشورهای اروپایی در استان کردستان اشاره و ذکر کرد: همچنین این استان دارای نخبگان زیادی است، که متاسفانه به دلیل حمایت نشدن از آنها، برای کار به کشورهای همسایه پناه می برند.

علوی با بیان اینکه امیدوارم فقط به خانواده های تحت پوشش کمک نشود، بلکه خانوارهای دیگر نیز که خلاقیت کار را دارند حمایت شوند، عنوان کرد: در پازل توسعه باید نخبگان و کسانی را که ابتکار و خلاقیت را در کشور ایجاد می کنند، حمایت شوند.

وی با عنوان اینکه من به فرهنگ استان کردستان می نازم، خاطرنشان کرد: این مردم، امنیت را با فرهنگ خودشان ایجاد کرده اند و امروز استان کردستان یکی از امن‌ترین استان های کشور است.

در پایان با اشاره اینکه از بعضی از مدیران ادارات گلایه مندم که چرا جوانان جامعه را حمایت نمی کنند، یادآور شد: امیدوارم نخبگان جامعه حمایت شوند، تا ما از تنگناهای کنونی گذر کنیم.

انتهای پیام

کد N282957

وبگردی