آفتاب

انتخابات تایلند درابهام/ نشست کمیسیون انتخابات و دولت نیمه تمام ماند

انتخابات تایلند درابهام/ نشست کمیسیون انتخابات و دولت نیمه تمام ماند

کوالالامپور- ایرنا- نشست روز پنجشنبه کمیسیون انتخابات تایلند و دولت موقت برای تصمیم گیری در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور با هجوم مخالفان دولت به محل نشست نیمه تمام ماند.

به گزارش ایرنا، براساس تصمیم قبلی کمیسیون انتخابات تایلند پیش از برکناری یینگلوک شیناواترا نخست وزیر، قرار بود این انتخابات (20 ژوئیه) 29 تیرماه برگزار شود.

نشست کمیسیون انتخابات و دولت موقت تایلند براساس گزارش خبرگزاری رسمی این کشور (تنا) صبح روزپنجشنبه آغاز شد اما 45 دقیقه بعد با ورود معترضان ضد دولتی به محل جلسه در آکادمی نیروی هوایی این نشست لغو شد.

نخست وزیر موقت و وزیران دولت تایلند پس از ورود مخالفان به ساختمان نشست جلسه را در اعتراض ترک کردند.

سامچای سریسوتیاکورن عضو کمیسیون انتخابات تایلند گفت که هیچ توافقی صورت نگرفت و تاریخ برگزاری انتخابات در نشست بعدی تعیین خواهد شد. امکان دارد نشست بعدی به صورت ویدئویی برگزار شود.

وی معتقد است تاریخ تعیین شده قبلی (20 ژوئیه) برای انتخابات می تواند تغییر کند.

پوچونگ نوتراوونگ دبیر کل کمیسیون انتخابات تایلند نیز خواستار تعویق زمان انتخابات شد.

سوتهپ تائوگسوبان رهبر مخالفان دولت تایلند از حزب دموکرات و دبیرکل کمیته اصلاحات دموکراتیک خلق که همراه مخالفان بود پس از به هم خوردن جلسه مشترک دولت موقت و کمیسیون انتخابات تایلند، مدعی شد بدنبال برهم خوردن این نشست نبوده است و در فکر گفت گو با نخست وزیر برای پیدا کردن یک راه حل به منظور حل مشکل کشور بوده است.

دادگاه قانون اساسی تایلند روز اول فروردین امسال انتخابات سراسری مجلس نمایندگان این کشور را که ماه فوریه (بهمن ماه 92) برگزار شده بود باطل اعلام کرد.

بدنبال ابطال این انتخابات، 20 ژوئیه به عنوان تاریخ برگزاری مجدد انتخابات اعلام شد که با برکناری نخست وزیر و تنش های جدید هم اکنون بحث بین دولت موقت، کمیسیون انتخابات و مخالفان در مورد انتخابات بالا گرفته است.

مخالفان دولت تایلند انتخابات بهمن ماه را تحریم کرده بودند و هنوز مشخص نکرده اند در انتخابات جدید شرکت خواهند کرد.

مخالفان دولت همچنان بر کناره گیری دولت و انتصاب نخست وزیر غیرمنتخب ، انجام اصلاحات و پس از آن برگزاری انتخابات تاکید دارند.

در انتخابات 13 بهمن ماه سال گذشته تایلند 46 ممیز79 درصد از رای دهندگان در سراسر این کشور توانستند رای خود را به صندوق بیندازند.

آساق**د.م **1611
کد N282912

وبگردی