آفتاب
قرائت بیانات رهبر معظم انقلاب در همایش بزرگداشت آیت الله مشکینی

حضرت آیت الله خامنه ای بر جامعیت و شخصیت بی نظیر و بی بدیل آیت الله مشکینی تاکید کردند

حضرت آیت الله خامنه ای بر جامعیت و شخصیت بی نظیر و بی بدیل آیت الله مشکینی تاکید کردند

قم- ایرنا- بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران همایش بزرگداشت آیت الله مشکینی که در تاریخ 28 فروردین 1391 برگزار شده بود، امروز پنجشنبه در همایش بزرگداشت این عالم دینی در قم قرائت شد.

به گزارش ایرنا، مشروح این بیانات از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب خوانده شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: درباره مرحوم آقای مشکینی همینطور که جنابعالی (حجت الاسلام و المسلمین ری شهری) اشاره کردید، شایسته است که از ایشان هم تجلیل شود؛ در زمان حیات آقای مشکینی من این اعتقاد را داشتم، الان هم بر همان اعتقاد هستم که آیت الله مشکینی یک آدم بی بدیل بود، یعنی هیچ کس دیگر را ما حقا و انصافا با این جامعیت و با این خصوصیات مختلف در بین بزرگان روحانی نداریم؛ انصافا مرد بی بدیل و بی نظیری بود، سالهای متمادی هم ایشان از سال 41 در صحنه مبارزات حضور داشتند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: من این جمله را مکرر نقل کرده ام از مرحوم آقای شیخ مرتضی حائری که درهمان سال 41 و 42، یک صحبتی آقای حائری با مرحوم آقای گلپایگانی کردند؛ مرحوم آقای گلپایگانی فرموده بودند: ˈمن 40 سال به گردن این حوزه حق دارم که حق هم همین استˈ، ایشان(آقای حائری) هم گفتند: ˈخب حاج میرزا علی مشکینی هم 20 سال به گردن این حوزه حق داردˈ؛ خود آقای حائری این را برای من نقل کرده اند، این مال سال 42 است؛ یعنی اهمیت شخصیت آقای مشکینی را آدم اینجور می تواند بفهمد که کسی مثل مرحوم حاج آقا مرتضی حائری با آن رتبه و مقام علمی و با آن آبرویی که ایشان در حوزه داشت؛ مرحوم حاج آقا مرتضی در حوزه خیلی آبرومند و با حیثیت بود، خیلی وزنه بود در حوزه در همه جهت، درباره آقای مشکینی این چنین تعبیر می کردند.

ایشان تاکید کردند: به هر حال آثار ایشان(آیت الله مشکینی) منتشر شود، خوب است من اطلاعی نداشتم از اینکه تفسیری از آقای مشکینی صادر شده، حالا هم که جناب آقای استادی قبول زحمت کردند که دنباله آن را تمام کنند، این هم حتما چیز خوبی خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: آقای مشکینی آدم بسیار خوش سلیقه ای بود، ایشان علاوه بر جهات علمی، اخلاقی، سیاسی و تقوایی، بسیار اهل ذوق و سلیقه بودند، امیدواریم ان شاالله خداوند کمک و شما را تایید کند.

همایش بزرگداشت آیت الله ˈمیرزا علی مشکینیˈ رییس پیشین مجلس خبرگان رهبری صبح پنجشنبه در قم آغاز شد.

این همایش یک روزه هم اکنون با حضور ˈآیت الله محمد رضا مهدوی کنیˈ رییس مجلس خبرگان رهبری و آیت الله ˈحسین نوری همدانیˈ از مراجع تقلید در سالن همایش دانشگاه دارالحدیث قم در حال برگزاری است. ک/2

/569/ 7404/ 380/
کد N282869

وبگردی