آفتاب
یک استاد حوزه تشریح کرد

حجاب، عفاف، روشنگری، ایثار و ... ویژگی‌های حضرت زینب(س)

حجاب، عفاف، روشنگری، ایثار و ... ویژگی‌های حضرت زینب(س)

یکی از اساتید حوزه تصریح کرد: زینب(س) سرچشمه صبر و الگوی شکیبایی برای مومنان است.

فاطمه توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت زینب(س) در 15 رجب اظهار کرد: حضرت زینب(س) در حادثه عاشورا، صبر، استقامت و شکیبایی خود را به اثبات رساند.

این استاد حوزه تصریح کرد: هنگامی که دشمنان هرگونه قساوت و ظلمی را علیه اهل بیت(ع) روا داشتند زینب(س) استقامتی وصف ناپذیر در برابر همه مصیبت‌ها متحمل شد و در دلجویی از مصیبت دیدگان و کودکان تلاش کرد.

وی با بیان این‌که حضرت زینب(س) سرچشمه صبر و الگوی شکیبایی برای مومنان است، بیان کرد: حضرت زینب(س) در وصف همه مصیبت‌های دردناک در حادثه عظیم عاشورا گفت که به جز زیبایی ندیدم و این جمله اوج استقامت زینب(س) را وصف می‌کند.

توکلی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در زندگی ما، فراموش کردن صبر در زندگی است به گونه‌ای که آستانه صبرمان در برابر هر رویدادی کاهش یافته است و تاب و توان در برابر رویایی با مشکلات را نداریم.

وی ارزیابی و بررسی ابعاد مختلف زندگی اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر مروری بر زندگی اهل بیت(ع)، معصومین و امامان بیندازیم، صبر را یکی از ویژگی‌های مهم آنها در زندگی پر برکت شان می‌بینیم که اگر این امر در زندگی افراد الگو شود بسیاری از مشکلات را به راحتی پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با تاکید بر الگوپذیری صبر و استقامت از حضرت زینب(س) گفت: گاه در زندگی، با مصیبت و یا مشکلی، صبر را از دست می‌دهیم اما زینب(س) با همه مصیبت‌های این حادثه، صبر و شکیبایی کرد تا عظمت کربلا در تاریخ زنده بماند.

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: اگر چه بارزترین و مهم‌ترین سیره و ویژگی حضرت زینب(س)، صبر و شکیبایی است اما باید بدانیم ایشان دارای ویژگی‌های دیگری در زندگی بودند که می‌توان به حجاب، عفاف، روشنگری، عبودیت، ولایت مداری، پاکدامنی، ایثار و شجاعت اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N282798

وبگردی