آفتاب

رییس شورای اروپا، روسیه را به اعمال تحریم های بیشتر تهدید کرد

رییس شورای اروپا، روسیه را به اعمال تحریم های بیشتر تهدید کرد

تهران-ایرنا- رییس شورای اروپا یادآورشد که اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه به دلیل سیاست های این کشور در قبال اوکراین رد نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، ˈهرمات وان رومپویˈ رییس شورای اروپا روز چهارشنبه در تفلیس گفت: به دنبال الحاق غیرقانونی منطقه کریمه به روسیه، اتحادیه تحریم هایی را علیه شماری از مقام ها و شرکت ها اعمال کرد. در صورت ایجاد بی ثباتی بیشتردر اوکراین، اتحادیه اروپا همچنان به اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اقدامات مسکو در اوکراین ادامه خواهد داد.

وان رومپوی تصریح کرد که وی اخیرا در کی یف با آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر و الکساندر تورچینف رییس جمهوری موقت اوکراین دیدار کرده و بار دیگر حمایت اتحادیه اروپا در قبال حفظ اتحاد و تمامیت ارضی اوکراین را به این دو مقام ارشد این کشور اعلام کرد.

وان رومپوی یادآورشد: از این زمان به بعد هدف فوری در قبال اوکراین تضمین برگزاری یک انتخابات آزاد و سالم در 25 مه است.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه به تاکید خود بر فعالیت برای انجام مذاکره به عنوان تنها راه برای برقراری صلح و ثبات در اوکراین ادامه می دهد.

وی گفت: ما همچنان از اعمال اصلاحات سیاسی، اقتصادی و امنیتی لازم در اوکراین حمایت می کنیم.

اظهارات رییس شورای اروپا در حالی مطرح شده است که خوزه مانوئل باروسو رییس کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد که به رغم تنش ها در اوکراین، روسیه همچنان می تواند به طور سازنده برای کاهش تنش ها در اوکراین اقدام کند.

باروسو افزود: معتقدم که هنوز برای روسیه در انجام اقدامات سازنده در قبال بحران اوکراین دیر نشده است. معتقدم که این به نفع هر کسی در اروپا از جمله روسیه است که از تشدید تنش ها جلوگیری کند.

باروسو از روسیه خواست تا بخش مربوط به خود را در توافقنامه ژنو اجرا کند.

رییس کمیسیون اروپا ادامه داد: تقابل به نفع هیچ کس نیست. اتحادیه اروپا تاکنون مهمترین شریک اقتصادی روسیه بوده است. اگر مسکو به چنین رفتارهای خود ادامه دهد فقط انزوای بیشتر خود را گسترش می دهد.

باروسو همچنین از ارزیابی اقدامات ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه امتناع کرد و گفت که تمایلی به انجام این کار ندارد و ترجیح می دهد که بر اهمیت آنچه پیش روی روسیه به خاطر اقداماتش است، تاکید کند.

رییس کمیسیون اروپا ادامه داد: پیام من به پوتین است که وی به طور سازنده وارد تعامل برای حل بحران اوکراین شود.

مترجمام**9234**1010
کد N282330

وبگردی