آفتاب

برلوسکنی: اتحادیه اروپا علیه من توطئه کرد

برلوسکنی: اتحادیه اروپا علیه من توطئه کرد

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا بار دیگر با انتقاد از مقام‌های اتحادیه اروپا گفت: مقامات این اتحادیه با طرح توطئه‌ای در اوج بحران منطقه یورو در سال 2011 مرا از قدرت عزل کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهارات سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا پس از آن مطرح شد که کتاب تیم گیتنر، وزیر خزانه‌داری پیشین آمریکا منتشر شد و در آن آمده است که مقام‌های اتحادیه اروپا از دولت آمریکا تقاضا کرده بودند تا با راه‌اندازی پروژه‌ای، برلوسکنی را وادار به استعفا کنند.

در کتاب گیتنر با عنوان "تست استرس: واکنش‌ها به بحران مالی" آمده است: آن‌ها (مقام‌های اتحادیه اروپا) از ما درخواست کردند تا از وام صندوق‌ بین‌المللی پول برای ایتالیا حمایت نکنیم و آن را منوط به کناره‌گیری برلوسکنی از قدرت قرار دهیم.

گیتنر در کتاب خود می‌گوید که آمریکا با این درخواست مخالفت می‌کند و گفته است: «ما نمی‌توانیم این لکه ننگ را بر روی دستانمان نگه داریم.»

برلوسکنی که هم‌اکنون به دلیل محکوم شدن به تقلب مالیاتی در حال گذراندن خدمات اجتماعی است، گفت که این کتاب نشان می‌دهد «نقض آشکار قوانین دموکراتیک و حمله به تمامیت ارضی یک کشور» رخ داده است.

وی در مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه «رای» (Rai) گفت: «این توطئه یک تکه مهم از اخباری است که تایید می‌کند که من همواره آن را مطرح کردم.»

این میلیاردر 77 ساله که رهبری حزب راست میانه ایتالیا را برعهده دارد، پیشتر نیز مقامات اتحادیه اروپا و سران کشورها و جورجیو ناپولیتانو، رئیس‌جمهوری این کشور را به تلاش برای کودتا و برکناری وی از قدرت در سال 2011 متهم کرده بود.

انتهای پیام

کد N282211

وبگردی